Assistent till verksamhet för Ensamkommande barn och ungdomar

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.

Vi inom verksamheten ensamkommande erbjuder dig arbete som assistent med ansvar för administrativa arbetsuppgifter enligt nedan. Vi söker Dig som med entusiasm, flexibilitet, noggrannhet och serviceinriktning vill vara med och fortsätta bygga och utveckla Enheten för Ensamkommande barn och ungdomar, under ledning av enhetens chef och tillsammans med engagerade och skickliga kollegor.
Resor ingår i tjänsten.
Arbetsuppgifterna innefattas i befintlig HVB-verksamhet för Ensamkommande barn och ungdomar i Härjedalens kommun.

Publiceringsdatum
2015-09-18

Dina arbetsuppgifter
• Du kommer att:
• Ansvara för personalredogörelse gällande vägledare och arbetsledare.
• I samverkan med arbetsledare sköta schemaläggning, turbyten e t c i planeringssystemet TimeCare.
• Ta emot och behandla tidrapportering för Gode män/särskilt förordnade vårdnadshavare.
• Administrera utanordning av kontanta medel inom ramen för den löpande verksamheten.
• Vara enhetschef behjälplig med fakturaunderlag nödvändiga för återsök.
• Färdigställa anställningsinformation.
• Kvittohantering.
• Administration fakturor.
• I samråd med enhetschef ansvara för kallelser till och protokollföring av vissa möten.
• Delta i ledningsgruppsträffar tillsammans med enhetschef och arbetsledare.
• Vid behov täcka upp för assistentfunktion inom övrig verksamhet IFO i samband med sjukdom, semester e t c.
• Samt i övrigt utgöra ett administrativt stöd för enhetschef och arbetsledare i tillämpliga delar utöver det som uppräknats

Kvalifikationer
• Vi söker dig som:
• Har administrativ utbildning på minst gymnasienivå motsvarande handels- och administrationsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

• Tidigare har arbetat som administratör eller med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av arbetsuppgifter rörande bemanning och personaladministration.

• Har god datavana och en god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

• Meriterande är kunskaper i och erfarenhet av planeringssystemet TimeCare, erfarenhet av integrationsarbete med ensamkommande samt erfarenhet av återsöksprocessen

Dina egenskaper
• Självständig Ansvarsfull Flexibel Initiativrik God kommunikatör

Utbildningsinriktning:
• Utbildningstitel: Assistent

Utbildningsnivå:
• Gymnasium

Vi erbjuder:
• Möjlighet till friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.

• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 2789341936
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Göran Fredriksson, Avdelningschef (+46) 0680-16129 0680-16100
Margit Andersson, Ombud SSR 8+46) 0680 16138 0680 16100
Lina Eklund, Ombud VISION (+46) 068016374 0680 16100
Eva-Lotta Lundin, Ombud Ledarna (+46) 0684-16886 0680-16100

Företag
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
2435938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: