Assistent till Scania

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2021-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till Scania" (publicerad 2022-04-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-10-26

Om tjänsten
Som assistent till People & culture kommer du att arbeta med att stötta avdelningen och dess chefer. Du kommer bland annat gå ut med information i intranätet och se till att den hålls uppdaterad. När nya anställda börjar på Scania hjälper du dem med att få information, ge dem access till allt de behöver samt ser till att de får en dator. Du kommer också att köpa in kontorsmaterial till avdelningen samt hantera kalendern och mötesbokningar för avdelningscheferna. I rollen ingår också resebokningar och administrering av resekostnader. Att hjälpa kollegor och chefer med olika frågor, bidra med information och assistera dem i det dagliga arbetet kommer att vara en stor del av rollen. Du ska också vara behjälplig i förberedelserna inför möten samt att delta och anteckna från mötena. Andra administrativa uppgifter som administration kring arbetsmiljö samt fakturering till kunder ingår även i tjänsten. Arbetet sker mellan 8-17 på kontoret i Södertälje.

I din roll som assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Uppdatera information på intranätet
• Stötta cheferna
• Hjälpa nyanställda att få behörigheter och datorer
• Inköp av kontorsmaterial
• Kalenderbokningar
• Resebokningar och administrering av resekostnader
• Assistera i det dagliga arbetet

Tjänsten som assistent är ett konsultuppdrag på tre månader med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som assistent eller en annan administrativ roll. Vi ser att du har bra kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Att ha en god datorvana är en förutsättning för att klara av rollen. Därför tror vi att du har arbetat i olika system och har en god kunskap kring Officepaketet. Vi ser att du har en gymnasieexamen, gärna inom administration. En eftergymnasial utbildning är meriterande. Tidigare erfarenhet av administrativa system som inköpssystem, OrderIT och easy2buy är meriterande.

Vidare ser vi att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Det är viktigt att du är duktig på att strukturera och hantera information. Eftersom det är en bred roll med många olika ansvarsområden är det också bra att du är duktig på att planera, organisera och prioritera. Det är också viktigt att du har en god social förmåga och därför är duktig på att kommunicera och samarbeta.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet som assistent eller i en annan administrativ roll
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Datorvana
• Gymnasieexamen

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder leder de övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade Scania 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till sina kunder. Scania omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerade till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Fanny Sandegren via Adecco 010 - 173 73 00 alt +46 73 684 72 94

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Assistent, Chefsassistent, Fordonsindustrin, Södertälje, OrderIT, easy2buy, Scania, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-35788".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Fanny Sandegren

Jobbnummer
6070888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: