Assistent till Riksgälden

Riksgäldskontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm

Lockas du av att jobba med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter i en administrativ roll? Vi söker en assistent med ett personligt driv och ett starkt engagemang för att leverera ett professionellt stöd till verksamheten och våra chefer.

Hos oss gör du samhällsnytta

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens betalningar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Riksgälden erbjuder en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som en sund balans mellan privatliv och arbetsliv uppmuntras. Du kommer att tillhöra Stödenheten på avdelningen Styrning och verksamhetsstöd. Stödenheten består för närvarande av 14 medarbetare med olika roller.

Vi erbjuder dig

I rollen som assistent är den huvudsakliga arbetsuppgiften att ge administrativt stöd till bland annat avdelningschefer och utvalda delar av vår verksamhet. Det gör du genom att ansvara för mötesplanering och mötesbokningar, både interna och externa möten. Du planerar och förbereder konferenser, hanterar och samordnar kontakter såväl internt som externt. Du stödjer vid fakturahantering, hanterar resebeställningar/bokningar och diarieför handlingar åt cheferna. Tjänsten innefattar även att arbeta i myndighetens registratur del av tiden samt att stödja i receptionen vid behov.

Rollen kännetecknas av många olika kontakter och många olika parallella arbetsuppgifter. Det innebär både stort eget ansvar samt att kunna anpassa sig efter det stöd som cheferna behöver, vilket kan vara individuellt.

Publiceringsdatum
2024-01-23

Profil
Vi söker dig som har:

• erfarenhet av att arbeta i en stödjande roll gentemot chefer
• erfarenhet av att hantera normalt förekommande programvara i Windowsmiljö som till exempel MS Office, Adobe, Excel med flera
• vana vid att skriva texter och strukturera information i protokoll etc.
• skrivvana och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• eftergymnasial utbildning som vi bedömer som relevant för tjänsten, till exempel statsvetenskap.
• erfarenhet av assistentuppdrag inom statlig verksamhet
• erfarenhet av diarieföring
• erfarenhet av ärendehanteringssystem ex Evolution eller annat ärendehanteringssystem
• erfarenhet av granskning och kontering av fakturor, gärna i Visma Proceedo

Dina personliga egenskaper
I den här rollen är det viktigt att vara strukturerad när du organiserar och samordnar arbetet för att skapa ett väl fungerande ledningsstöd parallellt på flera avdelningar. Med ett serviceinriktat arbetssätt skapar och upprätthåller du goda relationer med kontakter både internt och externt. Du arbetar noggrant och självständigt och agerar när så behövs för att stödja våra chefer och verksamheten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information

Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV.

Skicka ansökan senast den 11 februari 2023. Ange referens 2024/101 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida. Intervjuer planeras för vecka 7 och 8.

Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning under ett år, med tänkt tillträde under våren.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, jessica.palm@riksgalden.se eller 08- 613 45 82 alternativt HR partner Martin Hammarström, 08- 613 47 75. Lokala fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Ricard Lalander, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00

Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. Alla medarbetare har tillgång till en egen plats på kontoret det finns även möjlighet att arbeta på distans viss del av tiden.

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635), https://www.riksgalden.se/

Arbetsplats
Riksgälden

Jobbnummer
8414711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksgäldskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksgäldskontoret: