Assistent till riksdagens internationella kansli

Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Riksdagens internationella kansli (RIK) biträder talmännen i deras internationella engagemang och svarar för sekretariatsfunktionerna för riksdagens delegationer till olika interparlamentariska församlingar. Till RIK:s uppgifter hör även planering och genomförande av ett omfattande besöksutbyte och parlamentariskt samarbete.



Publiceringsdatum
2017-04-10

Arbetsuppgifter
Arbetet består i att ge administrativt stöd till kansliet, som att hantera inkommande dokument i diariet och fakturor i ekonomisystem, arkivvård samt att ansvara för pass- och viseringsärenden. Andra arbetsuppgifter är att bistå vid inkommande besök genom att till exempel göra inbjudningskort och medverka vid registrering på olika evenemang och konferenser. I arbetsuppgifterna ingår också löpande arbete, såsom sammanställning av underlag och påfyllning av kontorsförråd m.m.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Vi värdesätter erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och god kunskap om statsförvaltningen samt intresse för samhällsfrågor. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office samt erfarenhet och intresse av att arbeta i olika datasystem. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Kansliet är en dynamisk miljö där det gäller att vara flexibel, prestigelös och beredd att utföra såväl rutinbetonade som mer kvalificerade arbetsuppgifter. Du behöver vara serviceinriktad och ha god kommunikations- och samarbetsförmåga eftersom arbetet innebär många kontakter internt och externt. Du behöver också vara noggrann, ha gott omdöme och ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Tjänstgöring på obekväma tider kan förekomma.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Vi ser gärna manliga sökande då denna yrkesgrupp är kvinnodominerad.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 1694-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Louise Månsson 08-786 55 52
Fredrik Svensson 08- 786 64 67

Företag
Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli

Adress
Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
3429066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Riksdagens internationella kansli: