Assistent till överförmyndarverksamheten

Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Publiceringsdatum
2014-04-29

Arbetsuppgifter
Den 1/1 2015 kommer Sandviken, Hofors och Ockelbo kommuner bilda en enhet under en gemensam nämnd för överförmyndarverksamheten. Vi kommer att skapa ett överförmyndarkontor med Sandvikens kommun som värdkommun och med placering i Sandviken. Arbetet omfattar ärenden som rör god man, förvaltare och förmyndare enligt föräldrabalken samt ärenden som rör god man för ensamkommande barn. Arbetslaget kommer att bestå av 2 handläggare och en assistent. Organisatoriskt är överförmyndarverksamheten placerad på kommunledningskontoret.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kvalifikationer
Överförmyndaren är en förvaltningsmyndighet som utövar tillsyn över och granskar gode mäns/förvaltares och förmyndares verksamhet. I rollen som assistent ansvarar du för att administrera och expediera förekommande uppgifter hos överförmyndaren, granska diverse redovisningshandlingar, ansökningshandlingar samt ge information till ställföreträdare och andra som kommer i kontakt med myndigheten. Tillsynen och granskningen regleras enligt föräldrabalken, förvaltningslagen och lagen om ensamkommande barn.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor och vana av att sätta sig in i lagar och förordningar. Du har kunskaper i ekonomi och privatekonomiska frågor. Du har dessutom god kännedom om kommunal eller statlig verksamhet.
Vi vill att du är noggrann och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-10-10

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 66-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sofie Hedenström, Administrativ chef 026-24 12 14

Företag
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
1857250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret: