Assistent till Myndigheten för arbetsmiljökunskap

Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle

För att stärka det nationella och internationella arbetsmiljöarbetet med syfte att förebygga arbetsrelaterad ohälsa och att minska sjukfrånvaron har regeringen beslutat att inrätta Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Den nya myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö för att stödja det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna och bidra till ett hållbart arbetsliv. Uppdraget omfattar också att utvärdera genomförande och effekter av arbetsmiljöpolitiken, samt att arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.

Den nya myndigheten planerar att starta sin verksamhet den 1 juni 2018 med placering i Gävle.

Initialt kommer myndigheten att ha ca 20 medarbetare organiserade i enheterna Analys och projekt, Kommunikation samt Verksamhetsstöd. Generaldirektör utses av regeringen under våren 2018!

Ansvarsområden
Som assistent kommer du att bistå generaldirektören och övriga verksamheten med administrativt stöd, planering av möten och framtagande av underlag till dessa.

Du kommer att få en central roll när det gäller att arrangera t ex workshops och seminarier som myndigheten genomför i sin utåtriktade verksamhet.

Rollen innebär också att ibland bistå de experter som är knutna till de olika verksamheterna med administrativt stöd.

Publiceringsdatum
2017-12-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från relevant gymnasieprogram och med några års arbetslivserfarenhet med likande arbetsuppgifter som beskrivits ovan. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Meriterande fört tjänsten är om du har arbetat med att arrangera möten och seminarier och har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull person med mycket servicekänsla som har lätt för att utveckla ett gott samarbete med andra men som också har förmåga att arbeta självständigt, Du är också en engagerad och lösningsorienterad person som även i pressade situationer kan arbeta noggrant och strukturerat utan att tappa helhetsperspektivet.

Vi värdesätter en bred bakgrund erfarenhetsmässigt för att vidga myndighetens perspektiv och öka gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter och kunskaper som arbetslivserfarenhet. Myndigheten tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Experis.

Om du har frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pär Gårdbro på telefonnummer 070-268 80 76

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons senast 24 januari 2018.

Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 36121
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pär Gårdbro par.gardbro@se.experis.com 023-70 55 45

Företag
Myndigheten för arbetsmiljökunskap

Adress
Myndigheten för arbetsmiljökunskap
80320
80320 2180

Kontorsadress
Norra Kungsgatan 3

Jobbnummer
3873100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap: