Assistent till myndighet i Stockholm

Randstad Sweden Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Assistent till myndighet i Stockholm
Assistent till myndighet i Stockholm

Vi söker nu en assistent till vår kund i Stockholm.
Med detta uppdrag får du, förutom attraktiv erfarenhet för ditt CV, chansen att vidareutveckla dina administrativa kompetenser hos en samhällsviktig myndighet.
Har du en avklarad gymnasieutbildning, efterfrågad systemvana samt tidigare erfarenhet av liknande arbete på statlig myndighet? Då har vi på Randstad nästa spännande uppdrag för dig och ser fram emot din ansökan, redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider. Med start 2019-05 och med uppdrag till och med 2019-09, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2019-04-18

Dina arbetsuppgifter
Som assistent hos vår kund kommer du att vara ett viktigt administrativt stöd för myndighetens enheter och dess enhetschefer. Du kommer bland annat att arbeta med hantering av ärenden såsom registrering och diarieföring.
Du kommer även att ansvara för lokal- och resebokningar, hantera fakturor och genomföra enklare inköp.
En central administrativ roll med varierande arbetsuppgifter, där du får chansen att utvecklas hos en attraktiv arbetsgivare!

Arbetsuppgifter
• Administrera uppgifter kring hantering av ärenden, såsom registrering, diarieföring samt expediering av beslut och remissvar.
• Fakturahantering och enklare inköp.
• Kalenderhantering, lokalbokning och resebokning.
• Ta fram statistiskt underlag för aktuella verksamhetsområden.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Avklarad gymnasieutbildning, alternativt likvärdig utbildning.
• God datorvana, samt goda kunskaper i MS Office.
• Flerårig erfarenhet av liknande arbete på statlig myndighet.
• Erfarenhet av administrativ samordning och vana av att arbeta med parallella arbetsmoment.
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet W3D3.
• Erfarenhet av att arbeta i fakturahanteringssystem.
För den här tjänsten söker vi dig som utför ett strukturerat och noggrant arbete. Vi tror även att du självständigt kan driva ditt arbete framåt, men likväl trivs med att arbeta i team. Har du dessutom ett serviceinriktat öga för att skapa och upprätthålla goda relationer kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista dag att ansöka är 2019-05-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se [ mailto:sofia.ahlin@randstad.se ] |

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 201215551
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Åhlin sofia.ahlin@randstad.se

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM

Jobbnummer
4742136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: