Assistent till kundcenter
Malmö stad, Kommuntjänster / Receptionistjobb / Malmö
2015-05-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till kundcenter" (publicerad 2017-08-01) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster i Malmö I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Med över 21 500 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 18 förvaltningar. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?
Serviceförvaltningens uppgift är att leverera produkter och tjänster med hög servicenivå till stadens kärnverksamheter. Detta innebär att vi bistår våra kunder med allt ifrån färdtjänstärenden, IT-drift och internpost till att sköta stadens telefonväxel. Vi driver skolrestauranger och vi förvaltar stadens byggnader. Vi hanterar park- och grönyteskötsel samt drift och underhåll av gator och fastigheter. Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar vi till en modern stad för alla Malmöbor.
Publiceringsdatum2015-05-01ArbetsuppgifterKundcenter är en enhet i Serviceförvaltningens affärsområde Kommuntjänster. Kundcenter förmedlar på uppdrag av våra uppdragsgivare ärenden och frågor från anmälare till utförare hos våra uppdragsgivare. Till Kundcenter vänder sig anmälare som vill göra en felanmälan, ställa en fråga eller kanske lämna en synpunkt som exempelvis berör Malmö stads gator, torg, parker, byggnader eller skolmat. Både Malmöbor och medarbetare i Malmö stad kontaktar Kundcenter och anmäler ärenden, oftast via telefon.
Kundcenters målsättning är nöjda kunder. Detta innebär att vårt arbete alltid ska präglas av god service och hög tillgänglighet, samt att varje kund ska få ett trevligt och professionellt bemötande.
Som assistent på kundcenter kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder per telefon och via mail. Arbetsuppgifterna består av att direktinformera våra kunder eller ta emot synpunkter och klagomål samt felanmälan på t.ex. fastigheter, gator, torg och parker. Du kommer att registrera ärenden i ett internetbaserat ärendehanteringssystem.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i ett Kundcenter och är van vid att dagligen hantera och prioritera bland en stor mängd ärenden och felanmälningar. Då Kundcenter växer och förändras är det viktigt att du som söker ser detta som en utmaning och att du vill bidra i förändringsarbetet.
Arbetet ser olika ut från dag till dag och kräver tidvis ett högt arbetstempo. Vi ser det därför som nödvändigt att du är stresstålig och flexibel och ser det som en självklarhet att du respekterar och stöttar dina kollegor.
Du som söker ska brinna för att ge våra kunder den service de önskar, något som kräver att du är en problemlösare, lyhörd och kommunikativ.
Du som söker ska ha:
• gymnasieutbildning
• minst ett års arbetslivserfarenhet från kundcenter/serviceyrke
• god allmän datorkunskap samt goda kunskaper i Officepaket
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift
Meriterande:
• arbetslivserfarenhet av support och telefonväxel
• erfarenhet av att ha arbetat i flera olika kundcenter
ÖVRIGT
Malmö stad använder rekryteringssystemet Offentliga Jobb/Aditro recruit. Vi ber därför dig att söka tjänsten genom länken i denna annons. Ansökningarna behandlas digitalt utifrån de uppgifter du registrerar. Var därför noga med att föra in alla meriter du vill åberopa.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2 tjänster avser tillsvidareanställningar, tillsättning så fort som möjligt. 1 tjänst avser visstidsanställning under 12 månader, tillsättning i september 2015 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 2015-KTJ-34
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fredin, Sektionschef
FöretagMalmö stad, Kommuntjänster
AdressMalmö stad, Kommuntjänster
August Palms plats 1
20580 Malmö
KontorsadressAugust Palms plats 1 Malmö
Jobbnummer 2274905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.