Assistent till kontraktsektionen

Malmö kommun / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö kommun i Malmö

Ref: 20240309

Publiceringsdatum
2024-02-13

Dina arbetsuppgifter
Kontraktsektionen, som är en del av lägenhetsenheten, har det administrativa och tekniska ansvaret för de lägenheter som kommunen, i andra hand, hyr ut till Malmöbor som av olika skäl inte kan erhålla ett hyresavtal. Som assistent hos oss är ditt uppdrag att på olika sätt serva den egna sektionens medarbetare och ledning samt de olika fastighetsägare och hyresgäster vi arbetar med.

En relativt stor del av ditt arbete kommer att utföras i verksamhetssystemet Ekot (Raindance). Med hjälp av detta system registrerar du de fakturor som rör betalning till de fastighetsägare som tillhandahåller lägenheter, hanterar övriga fakturor som rör kostnader för enheten och gör olika typer av beställningar. Du arbetar även med att göra ekonomiska avstämningar och med uppgifter som rör inkassoärenden.

Förutom i Ekot arbetar du även i Momentum Fastighet, vilket är ett fastighetssystem. Här utför du de hyresadminstrativa uppgifter som ingår i arbetet inklusive så kallade hyresjusteringar. I ditt arbete ingår även arbetsuppgifter som rör vår nyckelhantering med tillhörande system. Förutom de administrativa delarna i arbetet ingår även att ha en tät kontakt med våra hyresgäster och fastighetsägare per telefon och mail, att ta emot telefonsamtal under vår telefontid samt att under vår receptions öppettider möta besökande hyresgäster.

Arbetet är självständigt men samtidigt ingår du i ett nätverk om 6 andra assistenter på arbetsplatsen, som på olika sätt samarbetar och hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Jobbet präglas av struktur, ordning och reda men är samtidigt varierat då det innefattar såväl administrativa arbetsuppgifter som arbetsuppgifter av mer social och serviceinriktad karaktär.

Som anställd hos oss erbjuds du friksvårdsbidrag, flextid samt möjlighet till semesterväxling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom kommunal eller offentlig sektor samt erfarenhet av att arbeta i Ekot/Raindance. Din datorvana är mycket god, du har goda kunskaper i Officepaketet och du har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på både engelska och svenska.

Meriterande:

• Erfarenhet av hyresadministration
• Erfarenhet av att arbeta i Momentum Fastighet
• Erfarenhet av att arbeta med inkassohantering
• Erfarenhet av att ha arbetat med ekonomiska avstämningar
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska

Du arbetar med verksamhetens bästa i fokus och har förmågan att ta initiativ, ta ansvar och själv driva ditt arbete framåt och självständigt planera din tid. I arbetsgruppen har vi nära samarbete och hjälps åt med våra olika arbetsuppgifter för att leverera bästa service till verksamheten. Det är därför av stor vikt att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga, är flexibel och lätt kan skifta fokus till det som är mest prioriterat i stunden. Då arbetet innehåller en hel del kommunikation på olika sätt är det också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du är vidare noggrann, trivs med administrativa arbetsuppgifter i kombination med att du vågar "lyfta luren" och ta en kontakt när detta krävs för att leverera en än bättre service för dem vi arbetar för.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.

Om arbetsplatsen
Kontraktsektionen består av 11 medarbetare och vårt uppdrag är att anskaffa och förvalta lägenheter åt de Malmöbor som av olika anledningar inte kan erhålla egna hyresavtal. Vi ingår i lägenhetsenheten som totalt består av fem sektioner som alla jobbar med boendefrågor på olika sätt.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Övrig information
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Malmö kommun (org.nr 212000-1124), https://malmo.se/

Arbetsplats
Malmö stad

Kontakt
Sektionschef
Iréne Hansson
irene.hansson@malmo.se
040-340197

Jobbnummer
8466946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö kommun: