Assistent Till Kanslienheten

Laholms kommun / Administratörsjobb / Laholm
2015-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent Till Kanslienheten" (publicerad 2016-11-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

I Laholm förenas livskvalitet och tillväxt för en hållbar utveckling. Här finns milslånga sandstränder, alpina skidanläggningar, golfbanor, ett inland med skogar, sjöar och åar samt ett av Sveriges bästa laxfiske och en charmig stadskärna.

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.

ASSISTENT TILL KANSLIENHETEN

Den 1 januari 2015 bildades planeringskontoret som har ansvar för genomförandet av de delar av kommunstyrelsens ansvarsområden som syftar till fysiska förändringar och utveckling av kommunen, på strategisk, taktisk och operativ nivå. Inom planeringskontoret finns tre enheter - kansli, strategi och drift - och vi söker nu en ny medarbetare till kanslienheten. Enheten är sekretariat för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt ansvarar för kommunens diarium och arkiv. Inom enheten finns också kundtjänst och debitering för kommunens renhållningsverksamhet samt utförs utredningar m.m.

De kommande åren kommer det att hända mycket inom renhållningsverksamheten och det planeras för införande av hushållsnära insamling av hushållsavfall i flera fraktioner. Det sker också förändringar i samband med införande av ett handläggarstöd där arbetet ska styras från kanslienheten. Med anledning av detta behöver vi förstärka vår administration inom enheten.

Publiceringsdatum
2015-03-24

Dina arbetsuppgifter
Som assistent ingår du i enhetens arbete med att ta emot och besvara inkommande frågeställningar från renhållningsabonnenter via främst telefon och e-post. Det handlar bland annat om att hantera beställningar och ändring av abonnemang/tjänster, fakturafrågor och hantera synpunkter och klagomål. Du kommer att informera och ge upplysningar kring avfall till våra abonnenter.

I tjänsten ingår också allmänna administrativa arbetsuppgifter som t.ex. posthantering, registrering och uppdatering i abonnent- och ärendehanteringssystem. Du kommer också att ha hand om enklare handläggning av inkomna ärenden.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha lägst utbildning på gymnasienivå samt ha vidareutbildat dig inom kundtjänst eller administration eller har flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program. Har du erfarenhet av arbete med abonnent- och ärendehanteringssystem som WebDeb och Diabas är det meriterande. Goda språkkunskaper i svenska är ett krav. Språkkunskaper i engelska och tyska är meriterande. Har du tidigare erfarenhet från avfallsbranschen eller erfarenhet av att tillämpa taxor och bestämmelser inom avfall är även det meriterande.

Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att din kommunikation är tydlig. Det förekommer periodvis mycket telefonsamtal tex i samband med fakturautskick. Du känner dig säker i kontakten med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör, stort tålamod och öppet sinne krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via Laholms kommuns hemsida eller jobb.laholm.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse, tjänsten kan komma att inledas med en 6 månaders provanställning.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-07
Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via jobb.laholm.se
Ange följande referens när du ansöker: Laholm:2014:71

Kontakt
Katarina Paulsson, Enhetschef 0430-154 26 070-203 5439

Facklig kontakt
Anders Sköld, Vision 070-551 3644

Företag
Laholms kommun

Adress
Laholms kommun
Humlegången 6
31280 LAHOLM

Kontorsadress
HUMLEGÅNGEN 6
LAHOLM
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0430-15000

Jobbnummer
2219004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: