Assistent till internationellt bolag inom detaljhandeln

Kontorsfixarna Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till internationellt bolag inom detaljhandeln" (publicerad 2015-04-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-26

Om företaget
Vår kund är ett internationellt bolag inom detaljhandeln. Kontoret ligger centralt i city och du kommer att tillhöra en avdelning som idag består av ca 250 personer. I rollen kommer du arbeta med avtalshantering och även assistera företagets expansionschef. Din roll är viktig för att arbetet med avtalshanteringen skall löpa på så smidigt som möjligt och du kommer att tilldelas stort ansvar.

Dina arbetsuppgifter
Som Assistent kommer du att arbeta cirka 50 % med avtalshantering. Du kommer att ansvara för avtalsprocessen och då hantera kontrakt samt se till att allt material hanteras korrekt. Utöver detta kommer du också assistera företagets expansionschef med att boka resor, hantera mail samt avlasta med övrig administration. Övriga arbetsuppgifter som tillkommer rollen är att koordinera möten och event.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat som assistent inom management- eller advokatbranschen tidigare. Meriterande är om du tidigare arbetat med avtalshantering och även med viss erfarenhet av juridiska inslag. Du har tidigare arbetat i ett högpresterande bolag och du trivs i en organisation som präglas av högt tempo. Då vår kund är ett internationellt bolag krävs det att dina kunskaper i engelska är mycket goda. Du behärskar Officepaketet väl, och då främst i Power Point.

Vi söker dig som vill leverera bästa möjliga service, du gillar att jobba i team, du är presigelös och har ett eget driv. Du tar eget ansvar och är en duktig problemlösare. Din inställning till arbetat är att allt går att ordna. Som person är du förtroendeingivande och har en professionell framtoning. Du har integritet och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du är van att arbeta självständigt och du kan hantera arbetstoppar. Du är som person noggrann och kommer alltid väl förberedd. För att lyckas i rollen krävs det också att du är detaljfokuserad och kan strukturera bland dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är prestigelös samt har förmågan att driva arbete framåt. Du kan arbeta självständigt och har lätt för att skapa goda relationer.

Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag som beräknas pågå i minst ett år, med möjlighet till fast anställning. Uppdragets start är i maj/juni 2015 Du blir anställd av Kontorsfixarna Stockholm men arbetar ute hos vår kund. Slutkandidat kommer att genomgå bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Theresa Almqvist eller Ulrika Thorstrand på 08-663 99 00. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1860
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theresa Almqvist

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2222995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: