Assistent till generaldirektören
Exportkreditnämnden / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Har du känsla för service och vill arbeta med kvalificerad administration kan du vara rätt för oss. Om du vill utvecklas och få inblick i och kunskap om internationell handel, det svenska näringslivet och svensk handelspolitik kan EKN vara rätt för dig.
Arbetet innebär att samordna generaldirektörens aktiviteter, bland annat ansvara för mötes-och reseplanering, sammanställa presentationsmaterial och hantera kommunikation i olika former. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår det även att hjälpa styrelsen, ledningsgruppen och stabsfunktioner med att exempelvis koordinera resor, arrangera möten och ta fram underlag.
• Ansvara för mötes- och reseplanering
• Koordinera styrelse- och ledningsaktiviteter samt kontakter mellan olika funktioner.
• Samordna styrelseutskick
• Bevaka och prioritera korrespondens och telefon
• Sammanställa underlag, information och presentationer inför möten och resor
• Vid behov föra mötesprotokoll
• Övrig förekommande administration
Arbetet kan erbjuda dig, som vill arbeta med kvalificerad administration och som har känsla för service, ett lärorikt och utvecklande arbete.
Kompetensprofil:
Tjänsten är både assisterande och koordinerande och det ställs höga krav på en mycket god förmåga att samordna, kommunicera och administrera. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med dokumenterat goda resultat och är en drivande och kompetent administratör med hög integritet.
Du arbetar obehindrat i Officepaketet. Du har utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomi. Särskilt meriterande är internationell erfarenhet och/eller högskoleutbildning.
Som person är du proaktiv, strukturerad och organiserad samt har mycket väl utvecklad samarbetsförmåga. Du är van att snabbt hantera olika situationer och har förmågan att prioritera. Rollen kräver att du är tydlig i din kommunikation och kan ta egna initiativ och beslut. Eftersom du har stor inblick i verksamheten är det viktigt att du är en person med hög integritet.
Övrig information:
Tjänsten är en tills vidare anställning med provanställning 6 månader.
Vill du veta mer om kan du tala med Fredrik Nyberg, personalhandläggare eller Gun Lidholm, personalchef. Facklig representant är Bo Lindgren. Samtliga når du på telefon 08-7880000.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare -
Publiceringsdatum2016-11-25ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-01
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2016-212
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Nyberg, Personalhandläggare 08-7880000
Gun Lidholm, Personalchef 08-7880000
FöretagExportkreditnämnden
AdressExportkreditnämnden
Box 3064
10361 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 36
Jobbnummer 3185642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.