Assistent till Enheten för WTO
Kommerskollegium / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommerskollegium i Stockholm Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, EU:s inre marknad och handelspolitik. Vi arbetar för en fri öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.
Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och i Världshandelsorganisationen, WTO. Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer. Målen för vårt arbete är att bidra till:
• En väl fungerande inre marknad
• En extern handelspolitik i EU som bygger på frihandel
• Ett öppet och starkt multilateralt handelssystem
Vi är cirka 90 anställda och vårt kontor ligger i Stockholm.
Enheten för WTO arbetar med frågor som rör internationell handel och det multilaterala handelssystemet. Vi bevakar WTO och de förhandlingar som pågår inom ramen för organisationen, och tar fram analyser och utredningar på relevanta områden. Enheten ansvarar också för ett stort antal sakfrågor, som t ex tullar, immaterialrätt, jordbruk, handelspolitiska skyddsinstrument, offentlig upphandling och tjänstehandel.
Publiceringsdatum2015-11-27ArbetsuppgifterSom assistent på Enheten för WTO fungerar du som sekreterare till enhetschefen och som administrativt stöd för enheten. Du ansvarar för att koordinera administrationen på enheten kring ekonomi- och personalfrågor och dokument- och ärendehantering. Vidare ansvarar du för sedvanliga assistentuppgifter som mötesanteckningar, bokningar, seminariearrangemang och liknande uppgifter. Du deltar i enhetsmöten och är en viktig kugge i det dagliga arbetet. Arbetet innebär också samarbete med de övriga assistenterna på myndigheten för att säkerställa att verksamheten fungerar väl administrativt, samt bidrar till att vidareutveckla assistentrollen på myndigheten.
Arbetet är omväxlande och ger utrymme för egna initiativ och personlig utveckling.
KvalifikationerVi söker dig som har treårig gymnasieutbildning, gärna med akademisk påbyggnad, och flera års erfarenhet som chefsassistent inom statlig verksamhet.
Du har god kännedom om och erfarenhet av regelverken kring dokumenthantering i offentlig verksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Arbetet kräver också mycket god datorvana med särskilt goda kunskaper i Word och Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen Public 360, Palasso, Visma och Agresso.
Du är noggrann, serviceinriktad och flexibel. Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat och har ett gott ordningssinne. Du är också social och utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 103-2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTanja Rasmusson, Enhetschef 08-690 48 74
Facklig kontaktAnna Svärd, SACO 08-690 48 00
Pär Ericson, ST 08-690 48 00
FöretagKommerskollegium
AdressKommerskollegium
Box 6803
11386 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 89 11386 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2549890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.