Assistent till ekonomi och kundservice

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden:
AxFlow är Europas ledande leverantör av pumpar och pumpexpertis till processindustrin. Nu söker vi för AxFlows räkning en effektiv och nyfiken assistent till ekonomi- och ordergruppen. Med verksamhet i 20 länder är AxFlow experter på att möta den lokala industrins behov samtidigt som de med sin storlek framgångsrikt arbetar strategiskt med distributions- och servicelösningar över hela Europa. Till kontoret i Årsta söker AxFlow nu en kollega till denna nygamla roll.

Trivs du som administrativ assistent och har grundläggande kunskaper i redovisning och ekonomiadministration är detta rollen för dig!

Om tjänsten:
Som assistent har du en viktig funktion på kontoret, både som stöd till ekonomichefen samt till kollegorna på kontoret.

Dina arbetsuppgifter består främst av ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom:

• assistent för löpande bokföring
• ansvara för ankomstregistrering, kontering och kontroll, matchning av leverantörsfakturor
• sköta valutaväxlingar och utlandsbetalningar av leverantörsfakturor
• assistera ekonomichefen gällande intrastat rapportering, tull samt momsredovisning och bokslutavstämningar
• vara backup för kundreskontra

Du kommer även att:

• beställa kontorsmaterial, ansvara för arkivet och kaffe/fika/frukt
• stötta kundserviceteamet med orderläggning, inköp och leveranser
• övriga administrativa uppgifter/projekt

Möjligheter:
Här får du chansen att utvecklas tillsammans med en nytänkande och ambitiös organisation som har stort fokus på etik och hållbarhet. På kontoret jobbar du med dina 11 kollegor som är specialiserade inom försäljning, kundsupport, teknik och ekonomi. Du anställs direkt av AxFlow och blir en viktig tillgång på ett företag som med sin verksamhet bidrar till Sveriges och Europas utveckling. AxFlow ser långsiktigt på denna roll och ser fram emot att välkomna sin nya kollega till teamet!

Krav:
Vi söker dig som har goda kunskaper i ekonomiadministration och liknande arbetsuppgifter. Du har lägst gymnasiekompetens, goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av att arbeta i något affärssystem.

Som person är du positiv och social och trivs med att ge service, både internt och externt. Du är ansvarsfull, effektiv och prestigelös. Då tjänsten består av olika typer av uppgifter behöver du vara van och trivas med att självständigt lägga upp ditt arbete och planera din tid på ett effektivt sätt. Du är noggrann och sifferorienterad och tilltalas av att öka innehållet av redovisningsrelaterade arbetsuppgifter i rollen.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Hero och att du anställs direkt av vår kund AxFlow. Tjänsten är på heltid med följande arbetstider: kontorstider 8.00-16.30, du slutar 15.00 på fredagar. Start i april, beroende på din tillgänglighet.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på tele 08-684 25 232 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-01-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3277797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: