Assistent till avdelningsledning

eHälsomyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och är placerad centralt i Stockholm. Myndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet
och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang.

Vill du veta mer om oss? Besök www.ehalsomyndigheten.se .

Assistent till avdelningsledning

Avdelningen för digitaliserings uppdrag inom eHälsomyndigheten är att skapa förutsättningar för omsorgen, hälso- och sjukvården att fullt ut kunna använda möjligheterna med ny teknik. Myndigheten likaså avdelningen för digitalisering befinner sig i en utvecklingsfas med mycket spännande som händer i verksamheten.

Vi söker nu en assistent till avdelningen som främst ska arbeta med administrativa uppgifter och avlasta cheferna i deras arbete. Det är ett varierande arbete med många kontaktytor och uppgifter på bordet samtidigt vilket kräver att du på egen hand kan prioritera och organisera arbetet effektivt, samt att du trivs att samarbeta med olika personer i din vardag. Du behöver även vara bekväm med att använda en dator då det är ditt främsta redskap i arbetet.

Som assistent finns det gott med utrymme för en kreativ och driven person att ta egna initiativ i arbetet och hitta lösningar på uppgifterna. Du erbjuds ett arbete tillsammans med engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor i en modern arbetsmiljö och i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera administration i samband med rekrytering och vid konsultavrop.
• Arrangera både interna och externa möten genom att boka deltagare och lokaler samt förbereda genom att ta fram presentationsmaterial inför mötet,
• Hålla ihop agendan och föra mötesanteckningar under avdelningens ledningsgruppsmöten,
• Bistå avdelningens ledningsgrupp och övriga anställda med stöd kring allehanda frågor rörande exempelvis reseräkningar, utlägg och beställning av arbetsredskap.
• Kontrollera och hantera avdelningens fakturor i myndighetens e-handelssystem Proceedo.
• Registrera allmänna handlingar i myndighetens diariesystem samt stötta verksamheten i hanteringen av allmänna handlingar.

Då det är en ny befattning kan andra uppgifter tillkomma allteftersom.

Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens, meriterande är relevanta kurser för tjänsten exempelvis företagsekonomi och dokumenthantering,
• Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete,
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet,
• Erfarenhet av att arbeta i och goda kunskaper i Outlook,
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift,
• God förmåga att arbeta självgående genom att du tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar och driver arbetet framåt,
• En mycket god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt.

Meriterande är:
• Erfarenhet av arbete på myndighet och/eller inom IT-relaterade verksamhet,
• Kunskap om ärende- och dokumenthanteringssystem. eHälsomyndigheten har idag Public 360.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning på sex månader kommer att tillämpas.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-23
Skicka in din ansökan med ett personligt brev och CV.
Ange följande referens när du ansöker: 2016/01288
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@ehalsomyndigheten.se

Kontakt
Johan Kaminsky, HR-generalist 010-458 62 45
Ritva Hakola, ansvarig för rekryteringen 010-4586364

Facklig kontakt
Emmeli Gross, Saco 010-458 63 04
Anna-Carin Ögren, ST 010-458 63 90

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117, 7 tr, uppg C
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-4586200

Jobbnummer
2716529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: