Assistent sökes till Björkebogårdens särskilda boende

Laholms kommun / Administratörsjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Publiceringsdatum
2024-06-19

Om tjänsten
Björkebogården är ett särskilt boende som ligger i Knäred utanför Laholm.

Här finns 3 somatiska avdelningar med totalt 24 lägenheter.

Uppdraget som assistent innebär att du är ett administrativt stöd till enhetschef, du har i det dagliga arbetet en samordnade funktion på boendet men även externt mot olika samverkans aktörer. Du har många olika kontaktytor som du arbetar mot inom förvaltningen.

Du säkerställer att planering och bemanning görs utifrån verksamhetens behov och de boendes behov och önskemål. Du följer upp insatser som fördelats och att det finns en bra arbetsplanering för personalen. Du hjälper till att handleda personal vid gruppmöten och coachar verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel och arbetsmiljö.

Administrativa arbetsuppgifter är att arbeta i olika IT- system med, personalplanering, bemanning, schemaläggning, ärendehantering, mottagande av nya boende och dokumentation.
Du är delaktig att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter. I arbetsuppgifterna ingår även att ge introduktion till nya medarbetare samt att boka utbildningar till medarbetare. Du rapporterar direkt till enhetschef.

Du är en god representant och har ett trevligt bemötande.
Du kommer att arbeta i system som Heroma, Lifecare och TES
Tjänsten ställer även höga krav på flexibilitet och en förmåga att se lösningar.

Är du den vi söker?
För att fungera bra i rollen som assistent behöver du vara sammarbetsorienterad och förstå vikten av ett gott samarbete mellan olika professioner. Du är trygg i ditt bemötande och har ett tillmötesgående och problemlösande förhållningsätt. Vara utvecklingsinriktad och tar initiativ till utveckling utan att tappa det operativa. Vi ser att du är nytänkande och öppen för olika perspektiv. Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor och analysera dilemman i syfte att lösa dem. Vidare har du en ekonomisk medvetenhet och är mål och resultatorienterad för att uppnå förväntade mål och resultat för verksamheten.

Vi ser att du har en gymnasial utbildning eller eftergymnasial utbildning inom handel/administration, ekonomiprogrammet, personal/HR,
alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är positivt om du tidigare har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete och det är meriterande om du tidigare arbetat med administrativt arbete som assistent/samordnare inom social omsorg och med arbetsuppgifter inom arbetsledning, arbetsrätt eller schemaplanering.
Du behöver ha god kunskap i att använda en dator och det är meriterande om du arbetat i ekonomi eller löneadministrativa program, tex Heroma eller Visma.

Man behöver behärska det svenska språket i tal och skrift. Det är viktigt att man har en god begriplighet för kommunikationen med brukare och personer både internt och externt inom organisationen. Kontaktytor är exempelvis anhöriga, biståndshandläggare, boende samordnare, HSL personal, eller externa aktörer som myndigheter, vårdcentraler och sjukhus.
Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen
Antal tjänster: 1

Tillträde: 240823 eller överenskommelse. Provanställning kommer tillämpas. Intervjuer kommer genomföras 16/7 kl 9:15-12:15 och 17/7 13:00-16:00

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/158".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Senior, Björkebogården

Kontakt
Malin Karlsson
0430-15940

Jobbnummer
8758244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: