Assistent/sekreterare Till Electric Powertrain Technology

Scania / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania i Södertälje, Huddinge, Järfälla, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Sektionen Electric Powertrain Technology, NEB, ansvarar för utveckling av komponenter och system, där både hårdvara och mjukvara ingår, för elektrifierade drivlinor till Scanias fordon men också till övriga företag inom Tratonkoncernen. Elektrisk framdrift har en starkt växande i betydelse i Scanias strävan efter att vara ledande inom hållbara transportlösningar och vårt arbete spänner över allt från forskningsnära produktutveckling till produktunderhåll.

Publiceringsdatum
2019-02-26

Dina arbetsuppgifter
Som assistent hos oss utgör du ett viktigt och operativt stöd för sektionens samtliga medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat administration av nyanställningar, IT-behörigheter, mötesbokningar, fakturor, externa besök och resor. Du är också ett stöd till sektionens ledningsgrupp där du i din roll förutom att stötta i det administrativa arbetet också bidrar i ledningsgruppens arbete med verksamhetens utveckling. Du samverkar också med övriga assistenter inom avdelningen där ni tillsammans balanserar arbetsuppgifter mellan er. I denna samverkan ingår också arbetet med att effektivisera och förbättra våra administrativa rutiner.

Profil
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna sekreterarutbildning, assistentutbildning eller motsvarande. Tidigare dokumenterad sekreterarerfarenhet och administrativt arbete är meriterande.

• Du har mycket goda kunskaper i MS Office.
• Du är kommunikativ och du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Du har lätt för att hitta och förmedla information.
• Du har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och självständigt, ibland också under tidspress.
• Du gillar att arbeta proaktivt och du drivs av att förbättra och utveckla arbetssätt.
• Tidigare erfarenhet av företagets administrativa system som OrderIT, Efhekt, E2B osv är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, prestigelös samt har en förmåga att sprida entusiasm och glädje runt dig.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning? I så fall ser vi fram emot din ansökan!

För mer information
Kontakta gärna Anders Absér, t f sektionschef, på 08-553 857 86 eller Åsa Dunder, avdelningsassistent, på 08-553 857 27.

Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan senast den 10 mars. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg.

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania

Adress
Scania
Scania CV AB
15187 Södertälje

Kontorsadress
Meddelas vid ev intervju

Jobbnummer
4636368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania: