Assistent / Sekreterare Industry Sector
Siemens / Receptionistjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens i Ospecificerad arbetsort Våga fråga. Ansök nu.
Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du.
Till Industry Sector, med placering i Upplands Väsby söker vi nu en:
Assistent / Sekreterare
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Du kommer att assistera Sector Lead samt stötta funktioner inom Industrys centrala enhet.
Tjänsten innebär att du kommer att arbeta inom den svenska verksamheten samtidigt som du har en roll som assistent inom Sector Cluster Lead Industry, vilket innebär ansvar för kommunikation och samordning på en internationell nivå. Närmare i detalj innebär det:
Utforma, redigera och granska svensk och utländsk korrespondens och dokumentation samt översätta till och från svenska och engelska.
Ansvara för rese-, besöks- och mötesplanering.
Planering, beredning och uppföljning av möten såsom ledningsgruppsmöten, månadsmöten och budgetmöten.
Självständigt ta fram, bearbeta och sammanställa beslutsunderlag och annan dokumentation.
Skapa, utveckla och vidmakthålla strukturer för datalagring av dokumentation samt fysisk hantering av dokumentation.
Granskning och godkännande av reseräkningar, kontroll och kontering av leverantörsfakturor.
Utföra för verksamheten nödvändiga inköp.
Vad krävs av mig?
• Minst 3-5 års erfarenhet från en liknande befattning, med fördel inom en internationell verksamhet
• Utbildning på lägst gymnasienivå
• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska. Du har sannolikt även genomgått relevanta kurser inom området. Tyska är meriterande.
• Mycket god kompetens i att arbeta i Windows Office.
• Din förmåga att arbeta strukturerat är god och du klarar av korta deadlines.
• Du har förmåga att agera professionellt, är serviceinriktad och duktig på att skapa goda relationer i din yrkesroll. Vidare är du duktig på att bedöma och avgöra angelägenhetsgraden i de dagliga kontakter som uppstår såväl internt som externt.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 6 januari 2012.
Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: mejl: :@siemens.com alt rekryteringskonsult Therese Lagerlid, telefon: 08-578 410 75.
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.
Vi erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag i framkanten av grön teknik. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande och internationellt och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: :@siemens.com
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2011-12-08Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 82676
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagSiemens
AdressSiemens
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 1101462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.