Assistent med intresse för IT till Advokatfirman Cederquist

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Cederquist är en av Sveriges främsta affärsjuridiska byråer. Vi är ca 100 jurister under ett och samma tak i centrala Stockholm som med våra specialistkunskaper tillsammans erbjuder kompetens inom alla affärsjuridiska områden. Cederquist jobbar i en modern struktur med ett starkt klientfokus och ett proaktivt och dynamiskt förhållningssätt till affärerna och marknaden.

Publiceringsdatum
2017-01-12

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren assistent med IT-kunskaper samt mycket goda kunskaper i MS Officepaketet till Advokatfirman Cederquist. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att ge service och support till byråns jurister. Vidare kommer du att koordinera uppgifter mellan dig själv och en junior assistent. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att stötta affärsverksamheten, bland annat genom följande: * Ansvara för administrativa uppgifter, * Ge support i dokumenthanteringssystemet, Windows, MS Officepaketet, Maconomy, * Ordbehandling, kopiering och scanning, * Registrera nya klienter och ärenden, konflikt-och PTL-kontroll (Lagen om Penningtvätt), * Uppsättning av DD rum, indexera och förvara transaktionspärmar/prospekt, * Researcharbete och upprätta PowerPoint- presentationer, * Kvittoredovisning och hantera viss fakturering, * Introducera nyanställda, * Boka resor och konferenser, * Arkivering.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av assistent-eller sekreterarrollen och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en konsultverksamhet. Då stora delar av arbetet sker i MS Officepaketet behöver du vara en van användare av programmen. Vi tror att du har ett intresse för IT och är orädd för teknik. Som person är du serviceinriktad, noggrann, stresstålig och har ett öga för detaljer. Vidare är du lyhörd och flexibel. Du trivs med att arbeta proaktivt samt har ett stort engagemang.

Du erbjuds
Du erbjuds en ansvarsfull och varierad roll hos en modern advokatbyrå som sitter i vackra lokaler mitt i centrala Stockholm. Du blir en del av ett team som kännetecknas av att vara serviceinriktade samt ha ett högt engagemang och driv. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Frödén på telefonnummer 0766-33 14 44 alternativt mail caroline.froden@jurek.se.

Start:
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt via Jurek Rekrytering & Bemannings hemsida, www.jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Frödén caroline.froden@jurek.se 0766-33 14 44

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3258837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: