Assistent inom leverantörsreskontra, start omgående!

Performiq AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

PerformIQ

Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.
För mer information besök www.performiq.se

Tjänstebeskrivning
Inledning:
PerformIQ söker för kunds räkning en assistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Täby, som är en av Sveriges största däckservicekedjor med verkstäder i hela Sverige.
Behovet finns omgående och minst i tre månader framåt, eventuellt med möjlighet till förlängning.

Du kommer tillhöra en grupp på fyra personer och rapporterar till kundsupport- och reskontrachef.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
I denna tjänst förväntas du snabbt kunna komma in och leverera inom följande arbetsområden:
• Leverantörsreskontran
• Registrering av inköpsfakturor
• Påminnelse-kreditar
• Fakturascanning

Om uppdraget förlängs efter de primära tre månaderna kan tjänsten komma att utvecklas med fler arbetsuppgifter.

Krav på person
För att vara rätt person för detta uppdrag är det ett krav att du har erfarenhet av samtliga arbetsområden ovan, då du måste kunna komma in snabbt och självständigt. Vi ser att du antingen har en eftergymnasial ekonomiutbildning samt något års erfarenhet, eller motsvarande längre arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office 2010 och då främst Excel och Outlook. Vår kund arbetar i affärssystemet NAV och det är meriterande om du har erfarenhet från det, men det är inte ett krav. Det är dock ett krav att du har arbetat i något affärssystem tidigare.

Som person är du:
• Ansvarsfull
• Noggrann och strukturerad
• Självgående och initiativtagande
• Teamorienterad och kommunikativ
• Prestigelös

Vi ser även att du kan hantera och sortera stora informationsflöden, samt att du har en analytisk förmåga att ifrågasätta och reda ut problem och frågeställningar.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Ange gärna vilken idrott du har utövat och på vilket sätt det har påverkat dig som person.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tre månader till att börja med
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Täby, Stockholm

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av Åsa Almgren, Rekryteringskonsult, på 073-535 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-05-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 715
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Almgren 073-353 75 14

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Birger Jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1559532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: