Assistent inom juridik

Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Letar du efter nya möjligheter på en dynamisk och spännande arbetsplats hos en av världens bästa lastbilstillverkare? Scania söker nu en ny assistent / paralegal till sin juristavdelning, Corporate Legal Affairs.

I tjänsten kommer du att arbeta i en internationell miljö tillsammans med ditt närmaste team på Scanias huvudkontor i Södertälje. Arbetets karaktär medför dagliga kontakter med stora delar av Scanias verksamhet, både lokalt och globalt, inkl. koncernledning, styrelse och ägare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Stöd till Chefsjurist med bl.a. kalenderhantering, bokning av möten/konferenser, resebeställningar, presentationer och rapporter.
• Planering och administration inför styrelsemöten och revisionskommittémöten i Scanias moderbolag.
• Bolagsadministration och registreringar avseende Scanias svenska dotterbolag
• Ansvar för administration av undertecknande, notarisering och legalisering av originalhandlingar, fullmakter och andra dokument.
• Hantera och utveckla avdelningens användning av digitala verktyg och system, som dokumenthanteringssystem, interna webbsidor mm.
• Ansvar för avdelningens arkiv.
• Ekonomihantering, såsom fakturabetalningar, interndebiteringar, upprättande och uppföljning av budget och kostnadsprognoser.
• Ansvara för praktiska frågor kring kontoret och avdelningen, såsom hantering av post och beställning av kontorsmaterial, datorer, telefoner, möbler, m.m.
• Annat stöd till juristavdelningen i den dagliga verksamheten.

Erfarenhet/kunskaper:

Du har mångårig erfarenhet som assistent med ett brett arbetsområde, gärna från advokatbyrå eller juristavdelning. Utbildning till eller erfarenhet som paralegal är extra meriterande. Du har även vana av att administrera projekt som kräver medverkan från flera funktioner både nationellt och internationellt. Ett krav är mycket goda kunskaper i både tal och skrift, i såväl svenska som engelska, då du kommer att arbeta på båda språken. Vidare har du utmärkta kunskaper och vana i att arbeta i Office 365-program, gärna även att som superuser hantera andra relevanta IT system såsom ärendehanteringssystem eller liknande.

Som person har du en mycket god organisationsförmåga och ordningssinne. Du är självständig och proaktiv i ditt eget arbete och kan hantera tillfälliga arbetstoppar. Din positiva inställning och flexibilitet är en förutsättning för att hantera en skiftande arbetsvardag där omprioriteringar är nödvändiga. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös, trivs med ett stort kontaktnät och samarbetar bra med andra.

Mer information

För mer information, kontakta Cecilia von Heijne på cecilia.vonheijne@scania.com eller 08 - 553 511 40.

Vi ser fram emot att ta emot ditt CV och personliga brev före den 25 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas på denna tjänst.

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
7869506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: