Assistent inom ekonomi- och lönehantering
Ehn HR AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ehn HR AB i Karlstad Svenska Kyrkan
Karlstads Kyrkliga samfällighet
Samfälligheten består av fem enförsamlingspastorat. Kyrkonämnden är samfällighetens styrelse. Kyrkonämndens kansli har till uppgift att primärt vara ett serviceorgan inom samfälligheten med uppgifter såsom ekonomihantering, personaladministration, arbetsrätt, fastighetsförvaltning och begravningsväsende med mera.
Assistent inom ekonomi- och lönehantering
Vi erbjuder dig
en tjänst där du kommer att arbeta mycket självständigt med löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, avstämningar, löneadministration och allmänna kontorsgöromål. Därutöver skall du också biträda vår kamrer i budget- och bokslutsarbete.
Samfälligheten har ett väl utbyggt och effektivt IT-stöd för all vår verksamhet inklusive intranät. Vårt ekonomisystem är Visma Control och vårt lönesystem är Hogia. Balansomslutningen ligger på ca 200 mkr.
Antalet anställda på helårsbasis är 165 och på den centrala förvaltningen är vi åtta medarbetare.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss
och därför söker vi dig som är noggrann, flexibel och vetgirig. Inom samfälligheten kommer du att ha många kontaktytor varför din sociala kompetens, din förmåga till samarbete och din prestigelöshet är avgörande för ett bra resultat. Vidare har du förmåga att se samband, analysera fakta genom ett kritiskt och självständigt tänkande, och dra korrekta slutsatser utifrån detta. Du är självklart effektiv och ansvarstagande och har förmåga att kombinera helhetssyn med detaljfokus där så krävs.
Din utbildnings- och erfarenhetsbakgrund
är lägst examen som gymnasieekonom och du har flera års erfarenhet av de ekonomiska uppgifterna som motsvarar denna roll. Vi ser också positivt på om du sedan tidigare har erfarenhet av löneadministration.
Din arbetslivserfarenhet har också gett dig förmågan att se helheten i det arbete som utförs på ekonomi- och lönefunktionerna inom ett företag och även kunskapen om dess bakomliggande processer.
Att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav liksom gedigen kunskap i Excel och i Officepaketets övriga delar.
Arbetet hos oss förutsätter att du delar våra värderingar då vi är ett trossamfund och du är självklart medlem av Svenska kyrkan.
Publiceringsdatum2008-05-22Anställningstyp/arbetstiderTjänsten är en visstidsanställning under perioden 2008-09-01 till och med 2008-12-31. Det finns goda chanser att anställningen kan komma att övergå till en tillsvidareanställning i anslutning till ovanstående anställningsperiods slut.
Kollektivavtal finns.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa kanslichef
Melvin Anderson på telefon 054-14 14 55 eller Susanne Ehn på telefon
070-221 00 95.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Tillträde080901
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-05
Din ansökan, som behandlas konfidentiellt, innehållande CV och personligt brev, skickas till
rekrytering@ehnhr.se alt Ehn HR, Kungsgatan 12,
652 24 KARLSTAD.Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då vi hanterar ansökningarna kontinuerligt. Sista ansökningsdatum är dock 2008-06-05.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ehnhr.seFöretagEhn HR AB
AdressEhn HR AB
65224 KARLSTAD
KontorsadressKungsgatan 12
KontaktuppgifterTelefonnummer: 070-2210095
Jobbnummer 229536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.