Assistent ekonomiskt bistånd

Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
2015-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent ekonomiskt bistånd" (publicerad 2021-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och närmar sig 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Är du vår expert på ansökan om ekonomiskt bistånd eller vill du bli det?

Har du förmåga att strukturera upp arbetet vid toppar och dalar?

Tycker du dessutom att det är viktigt att ge bra service och har nära till skratt så har vi jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2015-11-18

Dina arbetsuppgifter
Vi lägger nu om vårt arbete så att socialsekreterarna i team ska få större utrymme att träffa klienterna. För att ge det utrymmet söker vi nu assistenter som ska bli/är experter på att handlägga ansökan om ekonomiskt bistånd. Det innebär att du som assistent ska hålla i hela den administrativa delen av ansökningsprocessen, d.v.s. kontrollera att rätt handlingar inkommit, skriva/ringa om handlingar saknas, kontrollera inkomster och utgifter, besluta, dokumentera och göra utbetalningar i verksamhetssystemet procapita. Handläggningen kommer att ske i nära samarbete med de socialsekreterare du har i ditt team som träffar klienterna och gör upp genomförandeplaner. Gruppen som du kommer arbeta i kommer att bestå av sex socialsekreterare, tre assistenter, projektledare och gruppledare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutat gymnasiet och som har arbetat med handläggning av ekonomiskt bistånd eller med myndighetsutövning på annan myndighet som t.ex. försäkringskassan innan.

Som person söker vi dig som är serviceinriktad, strukturerad, bra på att samarbeta, har goda IT-kunskaper och lätt för siffror.  I det här jobbet krävs det även att du tycker det är en rolig utmaning att hantera toppar och dalar.

Vi erbjuder dig:

• En trevlig arbetsplats mitt i Sollentuna centrum som har en bra utbud av restauranger och affärer.
• En engagerad och kompetent arbetsgrupp som har roligt tillsammans.
• En bra och pedagogisk inskolning.
• En arbetsplats som ständigt utvecklar och förbättrar arbetet för att tillmötesgå våra målgrupper
• En arbetsgivare som satsar på att alla anställda ska ha kompetensutveckling inom det område man jobbar inom och som har som målsättning att bli Sveriges bästa kommun 2019.
• Förmåner som semesterväxling, friskvårdspeng, gratis gym i huset mm.

Anställningsvillkor:

Anställningsform: Tillsvidareanställning,

Tillträde: enligt övk

Lön: Månadslön

Arbetstider: Dagtid.

Omfattning: Heltid.

Varaktighet, arbetstid
Flextid Enl ök

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Nordqvist Stavefeldt, Enhetschef 08-5792 1297
Katja Bryggare-Lehto, Gruppledare 08-5792 1215

Företag
Sollentuna Kommun

Adress
Sollentuna Kommun
Turebergs torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2533574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: