Assistent Ekonomi/Administration - Alova Fastighetsteknik AB, Stockholm

RekryteringsKonsulten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-02-24


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos RekryteringsKonsulten Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Alova Fastighetsteknik AB sitter i fina och inspirerande lokaler på Ostmästargränd i Årsta. De har idag 110 engagerade och trevliga medarbetade som alla strävar efter att ge Alovas kunder en fungerande och problemfri vardag.
ASSISTENT EKONOMI OCH ADMINISTRATION - ALOVA FASTIGHETSTEKNIK AB, STOCKHOLM
Alova Fastighetsteknik AB behöver stärka upp sin ekonomi/administrationsavdelning under 2025 med en duktig och erfaren ekonomiassistent med mycket god administrativ förmåga.
Är du en engagerad och driven ekonom med erfarenhet av redovisning och projektarbete? Har du arbetat i system som Visma.net och SDF? Är du en person som bygger strukturer och system för att hålla koll på allt och blir du lätt "excel-experten" på kontoret? Då kan du vara den vi söker!
Ansvarsområden:
I rollen kommer du att arbeta brett inom ekonomi, redovisning och administration.
Ekonomi:
Projektredovisning
löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, budgetarbete, lön, uppföljning och systemhantering
uppföljning och rapportering av projektkostnader och intäkter
Ansvar för den dagliga redovisningen, inklusive avstämningar
Hantering av lön, fakturering, betalningar och uppföljning
Stöd vid budgetering och uppföljning
Effektivisering och löpande arbete/uppdateringar i Visma.net och SDF

Administration:
Säkerställa datainsamling för koncernens rapportering inom hållbarhet och miljö
Säkerställa effektiva och flexibla administrativa processer som främjar lärande och utveckling i hela organisationen
Arbeta tillsammans med andra avdelningar för att identifiera förbättringsområden och skapa nya, innovativa lösningar
Ansvara för att dokumentation och rapportering speglar företagets värderingar
Vara behjälplig i att utveckla och upprätthålla kvalitets- och miljöarbete i enlighet med relevanta standarder
Ansvara för administrationen av Alovas fordon, med fokus på kostnadseffektivitet och miljöanpassning

Publiceringsdatum
2025-02-24

Kvalifikationer
Som person är du ansvarsfull och noggrann med god förmåga att prioritera och planera dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god känsla för service och ett professionellt bemötande, du är kommunikativ och behärskar svenska i både tal och skrift.
Du är social, självgående och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och redovisning samt dokumenterad erfarenhet av att driva ett administrativt arbete. Högt meriterande är erfarenhet av projektredovisning och förståelse för dess särskilda krav.

Så ansöker du
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut - skicka din ansökan redan idag.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Kristina Hjertonsson på telefon 070-3921600.
För att söka tjänsten går du in på RekryteringsKonsultens hemsida www.rekryteringskonsulten.nu
Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till RekryteringsKonsulten hanteras konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
RekryteringsKonsulten Sverige AB (org.nr 559161-8961), http://www.alova.se
120 40  ÅRSTA

Arbetsplats
Alova Fastighetsteknik AB

Jobbnummer
9183342

Prenumerera på jobb från RekryteringsKonsulten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos RekryteringsKonsulten Sverige AB: