Assistent/all i allo till vd på framgångsrikt bolag

Vega HR AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

SERVICEINRIKTAD ASSISTENT/ALLT I ALLO TILL VD PÅ FRAMGÅNGSRIKT BOLAG

För vår framgångsrika uppdragsgivare söker vi en mycket serviceinriktad och prestigelös assistent/hjälpreda som är i början av sin karriär. Syftet med rollen som assistent/hjälpreda är att bidra till att underlätta och avlasta arbets- och familjesituationen för företagets vd med familj. Tjänsten är mycket bred och kan innehålla allt från att fungera som ett praktiskt stöd till familjen och dess barn till att vara vd:s personliga stöd på kontoret. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och är placerad på företagets huvudkontor samt i vd:s bostad i Göteborg. Mer information om företaget, VD:n med familj får du om du går vidare i rekryteringsprocessen. Tillträde kan ske omgående eller efter överenskommelse.

VAD INGÅR I ROLLEN SOM ASSISTENT/ALLT I ALLO
Du kommer till ett entreprenörsdrivet tillväxtföretag och en aktiv familj där det händer mycket samtidigt. VD:s arbetsbelastning är hög vilket kräver att du kommer utmanas med nya dagliga praktiska arbetsuppgifter av skiftande karaktär och ansvar, både på kontoret och i hemmet.
Arbetstiden kan variera och sker enligt överenskommelse med vd och familj men utgår från
kl: 11:00-19:00 vardagar. Resor och visst helgarbete kan förekomma efter överenskommelse.

BLAND DINA ARBETSUPPGIFTER KAN NÄMNAS:
• Administrera, agera på och följa upp vd:s och familjens dagliga kalendrar och bokningar
• Olika typer av kontorsarbete, projektarbete, research - allt i allo på kontoret
• Boka biljetter, möten och aktiviteter
• Mail och telefonkorrespondens med aktörer som berör den specifika uppgiften
• Chaufför/transporthjälp för vd och familj - körkort är ett krav
• Hushålls- och familjeuppgifter (ej städ/tvätt/stryk) såsom inköp, representationsförberedelser, matlagning, läxhjälp, hämtning av barn mm
• Delta på familjeaktiviteter som kräver ditt stöd
• Delta på affärs- och familjeresor om nödvändigt och efter överenskommelse m m
• Allt i allo - för att få vd:n och familjens vardag att gå ihop helt enkelt.

DINA EGENSKAPER:
Vi söker en trygg, öppen, social och ansvarstagande person som är van att kunna prioritera och ta ansvar. Din lojalitet, prestigelöshet och flexibilitet är utmärkande för dig och du försöker alltid vara tillgänglig och stödjande. Du motiveras av att lösa uppgifter och känner att du gör ett meningsfullt arbete oavsett uppgift. Du är en duktig, serviceinriktad och pedagogisk administratör som också tycker om att arbeta med barn. Du är orädd att anta nya utmaningar samtidigt som du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att lösa uppgiften. Man kan lita på dig helt enkelt.
I den här rekryteringen är dina personliga egenskaper mycket högt värderade.

DINA KVALIFIKATIONER:
Rollen som assistent/hjälpreda är bred vilket innebär att din bakgrund också kan vara bred.
Du kanske är i början av din karriär och har skaffat dig en passande gymnasial utbildningsbakgrund? Du kanske har några års arbetslivserfarenhet som t ex aupair/förskolelärare eller kanske inom hotell/restaurangbranschen och vill pröva på något nytt? Du är matlagningsintresserad och har goda referenser för att arbeta med barn. Du har goda kunskaper och erfarenheter av att arbeta i Microsoft Office-program och kan enkelt kunna tala och skriva på både svenska och engelska. Körkort är ett krav.

VAD KAN FÖRETAGET ERBJUDA DIG?
Företaget erbjuder dig en spännande tjänst med breda och varierande arbetsuppgifter. Dina arbetstider kan variera och kan innehålla helgarbete och resor enligt överenskommelse. Du får stort ansvar och får samarbeta nära med VD och familj. Tjänsten innebär inblick i vd och familjens vardag och nätverk vilket ställer höga krav på integritet och sekretess. Rätt person får stora möjlighet att utvecklas i sin funktion och göra karriär inom företaget. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Sekretessavtal krävs.

SNABBFAKTA:
Tjänst: Assistent/hjälpreda med administrativ servicefunktion
Tillträde: Snarast efter överenskommelse våren 2019
Lön: Fast
Placeringsort: Göteborg
Publiceringsdatum: 2018-11-10
Sista dag att ansöka är 2017-11-25

ANSÖKAN:
Vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-7017710 eller mobil 0706-286660. Du är också välkommen att maila anette.norling@vegahr.se. Alla ansökningar och kontakter går genom Vega HR och behandlas konfidentiellt.

Publiceringsdatum
2019-03-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-12
Ange följande referens när du ansöker: ASSISTENT
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vega HR AB

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
4692934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: