Assistent

Nässjö kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret i Nässjö

Tjänsten som assistent hör till avdelningen för kommunikation och medborgarservice, som är en del av kommunledningskontoret i Nässjö kommun. Avdelningen spänner över flera områden: kommunikation, utredningsfunktion, arkiv, överförmyndarfrågor och medborgarkontor. I avdelningens uppdrag ingår också att ansvara för nio olika nämnd- och utskottssekretariat. Vi samarbetar i många frågor och löser uppgifter tillsammans.

Publiceringsdatum
2016-10-26

Arbetsuppgifter
Avdelningen behöver stärkas med stöd till ledningsfunktionen och för vårt uppdrag kring ensamkommande flyktingbarn. Den här tjänsten innebär ett varierat och kvalificerat arbete där du får spännande arbetsuppgifter med stort ansvar. Det innebär bland annat att du har det huvudsakliga ansvaret för administration och information kring gode män åt ensamkommande flyktingbarn. På delegation beslutar du i ärenden om god man, du utbildar och informerar inom området samt håller de nödvändiga kontakter som behövs för att barnen ska få den hjälp och det stöd de behöver. Att ta fram ekonomisk statistik och administration ingår också som en del i arbetsuppgifterna.
I din roll ingår också att vara ett administrativt stöd till kommunens ledningsfunktion. Det innebär att du organiserar och deltar vid interna och externa möten. I arbetet ingår också att ge kommunledningen stöd i den dagliga kommunikationen med medborgarna.
Eftersom vi eftersträvar en effektiv och modern verksamhet kommer verksamhetsutveckling också vara en viktig del av tjänsten.

Kvalifikationer
Du har akademiska studier bakom dig, gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter och administration inom kommunal eller statlig förvaltning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i digitaliserade handläggningssystem, likaså erfarenhet av arbete med administrativt stöd till ledningsfunktion. Erfarenhet från Migrationsverket eller överförmyndarverksamhet är också meriterande.

För att lyckas i arbetet behöver du ha god förmåga att jobba självständigt och med flera saker parallellt. Du vill ta ansvar och ge god service både intern och externt. För att kunna skriva protokoll, beslut och informationsmaterial är det nödvändigt att du kan uttrycka dig väl skriftligen på svenska. Du är strukturerad, noggrann, har lätt för att samspela och samarbeta med andra samt att du kan anpassa dig efter nya omständigheter är personliga egenskaper som vi värdesätter särskilt. Uppdraget underlättas om du har B-körkort.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi ser gärna att du börjar hos oss så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A620978
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Ekengard, Enhetschef överförmyndarenheten 070-2785245 maria.ekengard@nassjo.se

Företag
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret
Rådhusgatan 28
57180 Nässjö

Kontorsadress
57180

Jobbnummer
3128513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö kommun, kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret: