Assistent

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2013-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent" (publicerad 2018-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Assistent

OMS:2013:101

Omsorgsförvaltningen, Ekonomienheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten (LOV).

Ekonomienheten svarar inom omsorgsnämndens verksamhetsområde för
• Samordning och utveckling av processer kring i huvudsak resursfördelning/budget, redovisning, upphandling och intern kontroll
• Stöd till nämnd och verksamhetsföreträdare i ekonomistyrningsfrågor
• Samordning av avgiftshantering
Enheten har nio stycken medarbetare och leds av enhetschef.

Publiceringsdatum
2013-10-25

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett arbetslag inom avgiftsgruppen. Gruppen består av en planeringssekreterare och fem assistenter.
Du arbetar mot verksamhets-, enhetschefer samt övrig personal inom omsorgsförvaltningens verksamhetsområde samt mot externa kontakter, såväl privata utförarare som medborgare. Dina arbetsuppgifter inom avgiftsområdet kommer i huvudsak att bestå av:
• Administration av avgiftsdebitering av olika insatser inom ramen för SOL, HSL och LSS lagstiftning
• Stöd och service i avgiftsfrågor

Kvalifikationer
Du har 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk eller annan administrativ inriktning, som arbetgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god datorvana och det är värdefullt om du kan hantera vårt verksamhetssystem Procapita. God kännedom om den kommunala organisationen är meriterande.
Som person har du förmåga att både arbeta självständigt och att samarbeta med andra. Du är flexibel och har initiativförmåga. Du trivs i en tempofylld miljö och klarar att arbeta med tidvis hög belastning och absoluta tidskrav. I övrigt ska du vara serviceinriktad och noggrann.

Anställningsvillkor
Vikariat tom 2014-12-31, 100%, med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Ekonomichef Lars Agardius, 044/0733-13 68 16

För facklig information, ta kontakt med
Vision Annika Loven, tel 044-13 68 32

Sista ansökningsdatum
2013-11-10

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2013:101
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1685984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: