Assistent
Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Sektor lärande ansvarar för förskola, förskoleklass, grundskola och grundsärskola, fritidshem och fritidsklubbar, gymnasieskola och gymnasiesärskola, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare, kultur, fritid, bibliotek och kulturskola.
Publiceringsdatum2013-02-18ArbetsuppgifterTjänsten ingår i Sektor lärandes centrala administrativa avdelning.
Du kommer att ansvara för posthantering och diarieföring i ärendehanteringssystemet Platina samt administrera utlämnande av allmänna handlingar och besvara förfrågningar såväl internt som från allmänheten. Du samordnar även sektorns ärenden inför politisk behandling och är delaktig i utvecklingen och effektiviseringsarbetet av sektorns dokument- och ärendehantering.
I uppdraget ingår även att ge service och administrativt stöd till sektorschefer, verksamhetschefer samt administrativ enhetschef. Du är också sekreterare vid regelbundna samverkansmöten mellan arbetsgivare och fackförbund samt olika former av ledarträffar inom sektorn.
KvalifikationerArbetet kräver att du är strukturerad och självständig samt trivs med att ha många olika typer av arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som tycker om att ge service men även kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet. Du har intresse av att driva arbetet framåt och har utvecklingsförmåga. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande. Då tjänsten innebär hantering av ärenden och dokument ser vi gärna att du har kännedom om lagar och förordningar som berör offentlig förvaltning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter som registrator eller av administration inom offentlig förvaltning. Du skall ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot offentlig administration, exempelvis administrativ teknik eller motsvarande.
Erfarenhet krävs:
Några års erfarenhet av arbete inom administration. God datorvana samt goda '
kunskaper i Officepaketet är nödvändigt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-08
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Befattningen/tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk pga övertalighet i annan del av organisationen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A315726
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Wikman, Enhetschef 0302-521610
martin.wikman@lerum.seFacklig kontaktUlla Smedberg, Vision, Skolskjutssamordnare 0302-52 10 00
ulla.smedberg@lerum.seFöretagLerums kommun, Administrativ enhet
AdressLerums kommun, Administrativ enhet
44380 Lerum
Jobbnummer 1469464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.