Assistent - administrativt stöd

Trafikverket / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Falun eller i hela Sverige

Trafikverket ansvarar för den långsiktiga planeringen av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. I vårt uppdrag ingår också att bygga, underhålla och sköta driften av statliga vägar och järnvägar. Vi är samhällsutvecklare som planerar för helheten och vi ska skapa förutsättningar för ett effektivt transportsystem med säkra och miljöanpassade transporter - alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Vi är cirka 6 500 medarbetare och huvudkontoret ligger i Borlänge.

Den centrala funktionen Strategiskt inköp och upphandling utvecklar Trafikverkets sätt att upphandla, för ökad effektivitet och affärsmässighet. Detta gör vi i nära samspel och dialog med leverantörer och branschorgan. Med nuvarande uppdragsvolymer är Trafikverket den enskilt största beställaren i anläggningsbranschen. Därför ska vi genom vårt agerande påverka utvecklingen i branschen på ett positivt sätt. Genom att ge leverantörerna lämpliga förutsättningar och drivkrafter kan marknadsresultatet mätt i produktivitet och innovationsgrad förbättras.

Publiceringsdatum
2013-04-23

Dina arbetsuppgifter
Som inköpsassistent inom den regionala eller nationella inköpsorgansiationen ansvarar Du för att löpande assistera inköpschefen samt inköparna/upphandlarna i deras dagliga arbete med inköp och upphandling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• ge administrativt stöd vid planering och genomförande av upphandlingar (inköpsplanering)
• stöd vid budget- och uppföljningsarbete i Puls (måluppföljning)
• sammanställning och uppföljning av inköpsstatistik och rapporter (inköpsstatistik )
• diariehantering samt administration av arbetsrum
• rese- och mötesplanering
• fakturahantering
• administrativt stöd till chef/ledningsgrupp t ex administrera lednings- och avdelningmöten
• föra minnesanteckningar / protokoll
• agenda och presentationsunderlag till möten

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens med administrativ alternativt ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vidare har du några års relevant yrkeserfarenhet. God datorvana och kunskap i Office-programmen.
Du har god förmåga att utrycka dig på svenska, i både tal och skrift.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är kommunikativ. Du har förmåga att arbeta med siffror och statistik samt har en analytisk förmåga. Vidare är du kreativ, flexibel och självgående.

Upplysningar:
Vill Du veta mera är du välkommen att kontakta Urban Seydlitz, chef Inköp Mitt, tfn: 010-123 80 02.

Fackliga företrädare är Saco Peter Cederbjörk, tfn: 010-123 54 59
ST Jan Eliasson, tfn: 010-123 81 24 och SEKO Catarina Fällström Jacobsen, tfn: 010-123 22 40.

Så ansöker du
För att söka tjänsten gå in på: http://www.trafikverket.se/Jobb-och-framtid/Lediga-jobb/ klicka in dig på den tjänst du är intresserad av.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-05
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr: 12:2013:16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Röda vägen 1
78189 BORLÄNGE

Kontorsadress
Röda vägen 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-921921
Faxnummer: 0243-78900

Jobbnummer
1531264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: