Assistant Welcome Office Manager

Clarion Hotel & Congress Malmö Live / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel & Congress Malmö Live i Malmö

Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.

Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.

Mitt i Malmö slår vi den i den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats - Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade  personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga. .

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Assistant Welcome Office Manager"

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Assistant Welcome Office Manager (Ass. WOM) rapporterar till Welcome Office Manager (WOM)

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Personalansvar för receptionister och night audits
• Driftsfokus och att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen.
• I WOMs frånvaro, ytterst ansvarig för receptionen.

I tjänsten ingår:

• WOM arbetar aktivt med mål/prognos - intäkt & kostnadsprognos och resultatansvar för sin avdelning.
• Personalansvar vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar i samråd med WOM
• Ass. WOM arbetar tillsammans med WOM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs
• Arbetar tillsammans med WOM aktivt för att nå uppsatta mål
• Att aktivt ta del av information från WOM.
• Tillsammans med WOM närvara kl. 08-20 vardagar så att receptionen får det ledarskap som krävs för deras arbete.
• Ass. WOM skall till 100% samarbeta med WOM.
• Regelbundna möten med WOM gällande utvecklingsarbetet.
• Ass. WOM är med i rekryteringsprocessen inom avdelningen med WOM och OP- Mgr.
• Ass. WOM arbetar aktivt med personalfrågor inom avdelningen.
• Ansvarar för planering och genomförande av personalaktiviteter, minimum 2 ggr / år.
• Ass. WOM ansvarar för merförsäljning inom Receptionen
• Ass. WOM ansvarar för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och uppföljning av dessa inom sin avdelning.
• Ass. WOM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande Receptionen görs.
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Ansvarig för att Remaining Amounts faktureras ut i tid.
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Innefattar helgtjänstgöring enligt jourschema.
• Användande av tidrapporteringssystem  och datavaruhus för personalen dagligen
• Tillsammans med WOM godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samråd med grupp & konferensbokning enl gängse rutin.
• Ansvarig för att avdelningen arbetar med korrekt information gällande Choice Club, We Care och andra ev Nordic Choice produkter.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Tillsammans med WOM godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi. Rapportering av kompensationer/korrigeringar skall göras till OP samt Controller mailledes.
• Ass. WOM ansvarar tillsammans med Shiftleader för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM.

Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden november/december/januari. Tillträde är under första kvartalet 2015. Den 17-18 november 2014 arrangerar Clarion Hotel & Congress Malmö Live södra Sveriges första Talangjakt - läs mer på www.malmolive.se och www.jobsatclarionhotels.com där samtliga lediga tjänster kommer att publiceras.

Är du intresserad av flera tjänster för Clarion Hotel & Congress Malmö Live så räcker det ändå med att söka denna tjänst. Du kommer under processen få möjlighet att anmäla ditt intresse för flera olika positioner.

Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!

Publiceringsdatum
2014-10-01

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miri Sumiq

Företag
Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Adress
Clarion Hotel & Congress Malmö Live
Anna Lindsplats
21119 Malmö

Kontorsadress
Anna Lindsplats

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2016496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel & Congress Malmö Live: