Assistant Treasurer

Quest Consulting Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Stenungsund eller i hela Sverige

Till vår kund inom fordonsbranschen söker vi en biträdande kassör.

Bakgrund & översikt

Vår kunds bil lanseras i flera länder och konsumenter kan få tillgång till bilen genom flera alternativ, från köp, månad till månadskontrakt och delning. Flermarknadsstrategin och fordonsindustrins komplexitet kommer att innebära en stor volym finansiella transaktioner som de behöver hantera från flera europeiska dotterbolag. Eftersom deras nuvarande biträdande kassör kommer att gå på föräldraledighet i juni behöver de en ersättningskonsult i minst nio månader. I tjänsten kommer du att ha interaktioner med interna och externa intressenter på olika marknader över hela Europa. För att kunna hantera alla dessa interaktioner på ett strukturerat sätt är det en person med ett strukturerat mindset som älskar att utveckla verksamheten.

I nära samarbete med finanschefen och treasuryteamet kommer den assisterande kassören att stödja en rad olika treasury- och kontanthanteringsaktiviteter. Med tanke på att vår kund växer i en takt söker de efter någon som är flexibel, självförsörjande och kan leverera.

Uppdragsbeskrivning

Kontanthantering och bankkontoavstämning
Skuldadministration
Ledningspresentation och KPI-uppföljning
Hjälpa till med kassaflödesaktualisering och prognostisering, med rapportering till interna och externa intressenter.
Koordinera KYC-förfrågningar från banker och andra finansiella partners
Var en aktiv del av kreditförhandlingar med banker
Skapar den strategiska riktningen för finansavdelningen tillsammans med chef för finansavdelningen och finanschefen
Optimering av treasuryprocesser inklusive stöd för finansförvaltningssystem
Allmänt finansstöd och ad-hoc-projekt

Erfarenhetskrav

Kunskaper om operativt finans- och/eller finansarbete
Kandidatexamen eller motsvarande kvalifikationer
Språkkunskaper på engelska på professionell nivå

Personliga attribut

Analytiska, tolkande och problemlösningsförmåga
Stark närvaro- och kommunikationsförmåga - både interpersonell och skriftlig
Beprövad lagspelare med förmåga att arbeta med alla senioritetsnivåer i en mycket intellektuell, samarbetsvillig och fartfylld miljö
Erfaren Microsoft Excel-användare

Rollen är en visstidsanställning på 9 månader

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-01-12

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8387599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: