Assistant Manager Landvetter
Espresso House / Chefsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House i Härryda,
Partille,
Göteborg,
Kungsbacka,
Kungälv eller i
hela Sverige Allt startade år 1996 i den skånska staden Lund av två eldsjälar. Det var på Kyrkogatan vi slog upp dörrarna till den första coffee shopen. Idag är Espresso House Nordens största coffee shop kedja och drivs av cirka 5000 fantastiska medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.
Vi söker nu därför dig som är redo att anta utmaningen som Assistant Coffee shop manager på Landvetter flygplats. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få vara en med på vår resa framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter.
Vi har tre coffee shops på Landvetterflygplatsen idag, inrikes, utrikes och vår minsta shop Expressen som ligger vid entrén i incheckningshallen. Vi söker dig som Älskar denna typ av miljö - fartfylld, glada resenärer och härlig energi!
Du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar, tidig morgon och sena kvällar är något som du är van vid. Vi är på plats för att ge våra gäster den bästa starten de kan få på sin resa, genom snabbt och trevligt bemötande. En avgörande faktor för att du ska vara aktuell för uppdraget är att du kan ta dig till flygplatsen med bil och att du kan vara på plats 03:30 på morgonen och sena kvällar till 00:00. Vi har ett rullande schema så att man ska få så varierade arbetstider som möjligt.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Coffee shop Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffee shopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Arbetsuppgifter:
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick. Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. Följa de kampanjer företaget föreskriver. Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare Kompetensutveckla era baristor. Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi: Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager. Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss? Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: Haft personalansvar och du är van att leda andra människor En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-04-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Franzén
FöretagEspresso House
AdressEspresso House
Kungsgatan 48A
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48A
Jobbnummer 4741484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.