Assistant Manager Halmstad
Espresso House Sweden AB / Kockjobb / Göteborg
2022-08-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistant Manager Halmstad" (publicerad 2022-11-11) ⬅️
Visa alla kockjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår Coffee Shop på Landvetter flygplats i Göteborg! Tillsammans med Coffee Shop Manager och två andra Assistant Managers, ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder! Coffee Shopens försäljning och gästflöde är beroende och påverkas av flygplatsens ankomster och avgång, men har som mest försöljning under mornarna. Vi söker dig som trivs i ett högt tempo, morgon pigg och drivs av att utveckla teamet!
Krav för tjänsten:du är 20+ år (alkoholförsäljning), samt har körkort och tillgång till egen bil. Shopens öppettider varierar mellan 03:30-00:00.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Tjänsten är på 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita.
Rekryteringen sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-08-12ErsättningIndividuell lönesättning enligt kollektivavtal med Unionen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145634".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Espresso House Sweden AB (org.nr 556507-7160)
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Espresso House
Jobbnummer 6879766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.