Assistansrådgivare/Kundansvarig; Särnmark Assistans
Särnmark Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.
Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.
Till vårt huvudkontor i Arenastaden Solna söker vi nu en driven kundansvarig/assistansrådgivare
Tjänsten
I rollen som assistansrådgivare har man ett helhetsansvar för 20 av Särnmarks kunder. Förenklat kan rollen beskrivas som samordnande och rådgivande. En Assistansrådgivare är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans enligt de förutsättningar som dikteras av kunden beslut om assistans och kundens egna önskemål. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, leda personalmöten, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostander som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.
I det dagliga arbetet rådger en Assistansrådgivare både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Situationerna som uppstår i olika assistanser är många och vitt skillda. Assistansrådgivarens arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att lösa konflikter i en personalgrupp till att svara på arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkes roll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.
En Assistansrådgivare är "spindeln i nätet" i sina kunders assistanser. Detta innebär dock inte att Assistansrådgivaren förväntas besitta alla kunskaper eller utföra alla arbetsuppgifter själv. Stor del av arbetet går ut på att koppla in eller konsultera andra personer både inom och utanför Särnmark. Assistansrådgivare har till sitt förfogande personer med spetskompetens i olika frågor som rör personlig assistans. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!
I tjänsten ingår även en viss mängd administration. Hit hör exempelvis Särnmarks skyldighet att löpande dokumentera sin verksamhet liksom hantering av kostnander och enklare budgetering mm. Sinne för ordning och struktur är viktiga egenskaper hos en Assistansrådgivare.
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning:
• Du har gedigen erfarenhet av arbeten kopplade till funktionshinder, assistans eller dyl.
• Du har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasialnivå.
• Du har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och bygga relationer.
• Du är pedagogiskt lagd och kan förmedla och anpassa information så att ALLA förstår.
• Du är driven, flexibel och prestigelös.
• Du är orädd inför utmaningar och problem; du sporras av dem.
• Du är lösningsfokuserad, du ser möjligheter istället för hinder.
• Du har stor initiativförmåga och trivs med att planera och lägga upp ditt arbete på egen hand.
• Du är ansvarfull, du håller deadlines och håller vad du lovar.
• Du är en "team player" och ställer upp för dina kollegor.
• Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö/bransch.
• Du är kreativ och hittar alltid nya vägar.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.
• Du brinner för människors likavärde och allas rätt till ett självständigt och värdigt liv.
Vi erbjuder dig bl.a. :
• En trygg heltids- tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
• Marknadsmässig lön.
• Möjlighet till flex under arbetstid.
• Friskvård 2 500 kr/år
• En stimulerande och lärande arbetsplats som präglas av mångfald.
Publiceringsdatum2017-06-26ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och tidigare erfarenhet.
Arbetstider
Vardagar 08:00 - 17:00 (flex mellan 07:00- 09:00 samt 16:00- 18:00).
Ansökan
Rekryteringen sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under september månad. Ansök med en fullständig CV och personligt brev. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Senad Beslic på 08-505 92 013 eller
senad.beslic@sarnmark.seVaraktighet, arbetstid
Provanställning under första 6 månader som övergår till tillsvidareanställning Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning baserad på tidigare erfarenhet, utbildning mm.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSärnmark Assistans AB
AdressSärnmark Assistans AB
Box 1393
17127 Solna
KontorsadressEvenemangs gatan 31A , 169 79 Solna
Jobbnummer 3574882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.