Assistansrådgivare/ Kundansvarig

Särnmark Assistans AB / Administratörsjobb / Västerås
2017-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistansrådgivare/ Kundansvarig" (publicerad 2017-03-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Assistansrådgivare/Kundansvarig, Särnmark Assistans, Solna

Särnmark Assistans är privat annordnare av personlig assistans med huvudsäte i Arenastaden i Solna. Vi anordnar idag assistans åt drygt 300 kunder över hela landet. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder flexibla lösningar där kundens inflytande och möjlighet att påverka står i centrum. Vi tror på transparens och insyn, självbestämmande och rätt till ett eget liv. Med detta som utgångspunkt har vi framgångsrikt anordnat personlig assistans i över 20 år.

Till vårt lokalkontor i Västerås söker vi nu en kompetent och driven Assistansrådgivare/ Kundansvarig!

Tjänsten

I rollen som assistansrådgivare har man ett helhetsansvar för 20 av Särnmarks kunder. Förenklat kan rollen beskrivas som samordnande och rådgivande. En Assistansrådgivare är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans enligt de förutsättningar som dikteras av kunden beslut om assistans och kundens egna önskemål. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, leda personalmöten, ansvara för assistenternas armbetsmiljö, hantera kostander som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet rådger en Asssitansrådgivare både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Situationerna som uppstår i olika assistanser är många och viltskylda. Assistansrådgivarens arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att lösa konflikter i en personal grupp till att svara på arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkes roll mm. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.

En Assistansrådgivare är "spindeln i nätet" i sina kunder assistanser. Detta innebär dock inte att Assistansrådgivaren förväntas besitta alla kunskaper eller utföra alla arbetsuppgifter själv. Stor del av arbetet går ut på att koppla in eller konsultera andra personer både inom och utanför Särnmark. Assistansrådgivare har till sitt förfogande personer med spetskompetens i olika frågor som rör personlig assistans. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!

I tjänsten ingår även en viss mängd administration. Hit hör exempelvis Särnmark skyldighet att löpande dokumentera sin verksamhet liksom hantering av konstander enklare budgetering mm. Sinne för ordning och struktur är viktiga egenskaper hos en Assistansrådgivare.

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning:

• Du har gedigen erfarenhet av arbeten kopplade till funktionshinder, assistans eller dyl.
• Du har en beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasialnivå.
• Du har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och bygga relationer.
• Du är pedagogiskt lagd och kan förmedla och anpassa information så att ALLA förstår.
• Du är driven, flexibel och prestigelös.
• Du är orädd inför utmaningar och problem; du sporras av dem.
• Du är lösningsfokuserad, du ser möjligheter istället för hinder.
• Du har stor initiativförmåga och trivs med att planera och lägga upp ditt arbete på egen hand.
• Du är ansvarfull, du håller deadlines och håller vad du lovar.
• Du är en "team player" och ställer upp för dina kollegor.
• Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö/bransch.
• Du är kreativ och hittar alltid nya vägar.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.
• Du brinner för människors likavärde och allas rätt till ett självständigt och värdigt liv.



Vi erbjuder dig

• En trygg heltids- tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
• Marknadsmässig lön.
• Möjlighet till flex under arbetstid.
• Friskvård 2 500 kr/år
• En stimulerande och lärande arbetsplats som präglas av mångfald.

Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och tidigare erfarenhet.

Arbetstider

Vardagar 08:00 - 17:00 (flex mellan 07:00- 09:00 samt 16:00- 18:00

Ansökan

Rekryteringen sker löpande. Tjänsten kan tillsättas omgående. Ansök med en fullständig CV och personligt brev. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Senad Beslic på 08-505 92 013 eller senad.beslic@sarnmark.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-15

Ersättning
Individuell lönesättning
Friskvård 2500 kr

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Box 1393
17127 Solna

Kontorsadress
Box 1393

Jobbnummer
3377244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: