Assistansrådgivare

Särnmark Ekonomiassistans AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Ekonomiassistans AB i Solna, Stockholm, Sollentuna, Salem eller i hela Sverige

Särnmark erbjuder sedan 1992 individuellt utformad service i form av administration, kompetensutveckling, råd och stöd (lagstiftningsområden LSS och LASS) till personer som är berättigade till personlig assistans. Särnmark har kontor i Stockholm, Uppsala, Linköping och i Visby. Flertalet av Särnmarks drygt 200 kunder driver sin assistans i enskilda firmor och är därmed både arbetsledare och arbetsgivare för sina personliga assistenter. På kontoret i Stockholm är vi ca 25 medarbetare och vi sitter i nya lokaler i Solna Business Park (Sundbybergs station med T-bana och pendel). Vi söker dig som vill arbeta som assistansrådgivare på Råd&Stöd-avdelning i öppet kontorslandskap.

Publiceringsdatum
2010-03-05

Arbetsuppgifter
Du blir en av 10 assistansrådgivare och har ansvar för upp till 40 kunder. Du ger service, råd och stöd i frågor som rör våra kunders arbetsledarroll samt i andra assistansrelaterade frågor. Det innebär allt från personalfrågor i allmänhet som arbetsrätt, rekrytering och schemaläggning, till konflikter i arbetsgruppen eller frågor om integritet och gränsdragning. Du är även insatt i kundernas ekonomi och lönesättning samt juridiken kring ansökningar om fler assistanstimmar och/eller överklaganden av våra kunders beslut. Du deltar och medverkar till utvecklingen av de kurser vi håller för arbetsledare och assistenter.
Kvalifikationer och erfarenheter
• Du har ett intresse för, och gärna erfarenhet från vårt verksamhetsområde och vill vara med och förverkliga LSS intentioner.
• Du har ett öppet och fördomsfritt förhållningssätt och en stark känsla för människors integritet.
• Du har akedemisk examen, t.ex. socionom, jurist eller inom beteendevetenskap, alternativt erfarenhet som arbetsledande personlig assistent eller inom omvårdnadsyrken.
• Du är serviceinriktad, effektiv och genuint engagerad i att söka svar och lösningar för kunderna.
• Du är lyhörd och har förmåga att hantera situationer av olika karaktär och ge individuellt utformad service.
• Du klarar av snabba omställningar mellan olika arbetsuppgifter och periodvis högre arbetsbelastning.
• Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
• För att du ska kunna vara ett professionellt stöd i svåra situationer krävs det att du har god självkännedom och är trygg i dig själv.
Arbetet med att tillsätta tjänsten kommer att pågå löpande varför vi ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna manliga sökande för att komplettera arbetsgruppen.
Ange i din ansökan när du har möjlighet att tillträda tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Ida Larsson avdelningschef på Råd&Stöd, tel, 08-505 920 00.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön
Månadslön. Individuell lönesättning. Kollektivavtal KFS.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-03
Ange följande referens när du ansöker: Assistansrådgivare
Ansökan kan skickas till e-postadress: ida.larsson@sarnmark.se

Företag
Särnmark Ekonomiassistans AB

Adress
Särnmark Ekonomiassistans AB
Smidesvägen 7
17141 Solna

Kontorsadress
Smidesvägen 7

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 920 00
Faxnummer: 08-50592001
E-postadress: fornman.efternamn@sarnmark.se

Jobbnummer
600545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Ekonomiassistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Ekonomiassistans AB: