Assistanskoordinatorer till medicinsk larmcentral - Falck Global

Falck Global Assistance AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falck Global Assistance AB i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Har du nerver av stål och ett hjärta av guld? Brinner du för att hjälpa människor och ge service? Vill du ha ett betydelsefullt och spännande jobb med varierande arbetsuppgifter? Då är du varmt välkommen till oss på Falck Global Assistance!

Vi söker motiverade och handlingskraftiga medarbetare till att assistera och hjälpa människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter där din omdömesförmåga och dina språkkunskaper kommer att användas varje dag. Vi förväntar oss att du är handlingskraftig och förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.

Värdegrund

Vår värdegrund bygger på att vi är tillgängliga, kompetenta, effektiva, snabba, hjälpsamma och pålitliga. Det innebär att du som person måste vara beredd att finnas till hands och ta ansvar för att hantera de situationer som uppstår, vidare måste du vara noggrann, flexibel och ha ett utpräglat sinne för service.

Tjänsten

Arbetet på alarmcentralen innebär att hjälpa resenärer och utlandsanställda och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Som assistanskoordinator på vår medicinska larmcentral är du ofta den första person som den som råkat ut för en skada eller sjukdom är i kontakt med. Du hjälper och assisterar människor utomlands och ingen dag är den andra lik. En dag kan innebära att beställa en ny hemresa åt en familj i Spanien som inte kan resa hem som planerat pga sjukdom eller att hitta ett rekommenderat sjukhus åt en gravid kvinna som är utstationerad i Indien. En annan dag kan du koordinera en hemtransport till Sverige åt en man som blivit opererad i USA.

I tjänsten som Night coordinator arbetar man efter ett rullande schema på sex veckor som för närvarande innefattar 14 nattpass fördelat på helger och veckodagar och 10 dagpass fördelat på veckodagar.

För att lyckas i tjänsten som assistanskoordinator är det viktigt att du: Har hög servicekänsla och kan ge en mycket god kundservice via telefon. Har mycket goda skriftliga och muntliga kommunikationskunskaper både på svenska och engelska och gärna ett annat språk som exempelvis franska, spanska, turkiska eller ryska. Arbetar strukturerat och är beslutskraftig och ansvarsfull Har förmåga att prioritera uppgifterna korrekt när det är högt arbetstempo och många telefonsamtal Är flexibel och effektiv Kan arbeta oregelbundna tider Har goda IT kunskaper Har internationell erfarenhet och är resvan Medicinsk utbildning samt klinisk erfarenhet är meriterande
Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring, d.v.s. vardagar, kvällar, helger och nätter. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder en spännande och unik tjänst hos en internationell koncern med över 100 års erfarenhet i att assistera och hjälpa människor. Med dina kunskaper och din personlighet får du möjlighet att göra en skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Du kommer att bli en del av ett företag där innovation och hög kompetens står i fokus.
Hos Falck Global Assistance vill vi skapa en arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen och där arbetsuppgifterna ger tillfredsställelse. Dessutom är det viktigt att våra medarbetare förstår att kunden alltid är i fokus och att varje medarbetare har förmåga att förmedla komplexa budskap på ett empatiskt sätt.

Rekryteringsprocessen:
Det är viktigt för oss att vi har de rätta medarbetarna hos Falck Global Assistance. Det är också viktigt för oss att våra framtida kollegor får en trovärdig bild av Falck Global Assistance och en inblick i hur arbetet fungerar hos oss i praktiken. Därför bjuder vi in relevanta kandidater till en "Assessment Day" eller intervjudag på vårt kontor i Liljeholmen. Här får kandidater möta framtida ledare och kollegor som berättar om arbetet och hur det är att jobba hos Falck Global Assistance. Under detta möte förväntas du att delta i både individuella- och gruppövningar och dagen avslutas med en individuell intervju. En stor del av arbetet innebär kontakter med andra länder vilket kräver mycket goda engelska egenskaper i både skrift och tal. En del av intervjuprocessen sker därför på engelska. Interjuver kan även att komma ske löpande under ansökningsperioden.

Anställning:
• Tillsvidareanställning Night coordinator

Ansökan

Skicka din ansökan med CV och meritförteckning Online så snart du kan, dock senast 27 november 2016. Vi behandlar ansökningarna löpande.

Referenser, betyg och andra relevanta dokument medtages till en eventuell intervju.

Kontaktperson

För ytterligare information vänligen kontakta Operations Specialist Marie Spångberg, 076-349 43 04 under kontorstid eller marie.spaangberg@falck.com eller Assistance Manager Jessica Larsson 070-219 29 16 under kontorstid eller jessica.larsson@falck.com

Varaktighet, arbetstid
Varierande Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-11-03

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Spångberg marie.spaangberg@falck.com

Företag
Falck Global Assistance AB

Adress
Falck Global Assistance AB
Mejerivägen 9
11761 Stockholm

Kontorsadress
Mejerivägen 9

Jobbnummer
3140798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falck Global Assistance AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falck Global Assistance AB: