Assistanskoordinatorer/skadereglerare sökes till alarmcentral

Falck Ambulans AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falck Ambulans AB i Stockholm, Lidingö, Huddinge, Botkyrka, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Just nu söker vi skadereglerare och assistanskoordinatorer till vår operativa enhet
Falck Global Assistance AB / Stockholm

Har du nerver av stål och ett hjärta av guld?
Brinner du för att hjälpa människor och ge service?
Vill du ha ett spännande heltdis- eller extrajobb med varierande arbetsuppgifter och goda möjligheterför tillsvidareanställning?

Då är du varmt välkommen till oss på Falck Global Assistance!

Vi söker motiverade medarbetare till att assistera och hjälpa människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi sitter ett stenkast från Gullmarsplan och kan utöver det erbjuda både distansarbete och möjlighet att arbeta från något av våra kontor i Helsingfors, Köpenhamn eller Oslo. Av den anledningen är det meriterande om du talar både svenska, engelska och något av de andra nordiska språken. Vi förväntar oss att du är handlingskraftig och förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.

Tjänsten
Arbetet på den medicinska alarmcentralen innebär att assistera resenärer och utlandsanställda i medicinska ärenden och på vår skadeavdelning reglerar vi försäkringsärenden på uppdrag av försäkringsbolag. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och vi söker främst medarbetare som har möjlighet att hantera uppgifterna på båda avdelningarna. Som medicinsk assistanskoordinator är du ofta den första person som den som råkat ut för en skada eller sjukdom är i kontakt med, du hjälper och assisterar människor utomlands, hanterar skadeanmälningar och tar beslut om ersättningsanspråk. En dag kan innebära att beställa en ny hemresa åt en familj i Spanien som inte kan resa hem som planerat p.g.a. sjukdom eller att hitta ett rekommenderat sjukhus åt en gravid kvinna som är utstationerad i Indien.

För att lyckas i tjänsterna som medicinska assistanskoordinator och skadereglerare är det viktigt att du:
• Har hög servicekänsla och kan ge mycket god kundservice via telefon.
• Har mycket goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter både på svenska och engelska och gärna ett annat nordiskt/europeiskt språk
• Arbetar strukturerat och är beslutskraftig och ansvarsfull
• Har förmåga att prioritera uppgifterna korrekt när det är högt arbetstempo och många telefonsamtal
• Är flexibel och effektiv
• Kan arbeta oregelbundna tider och vissa helger
• Har goda IT-kunskaper
• Har internationell erfarenhet och är resvan

Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring, d.v.s. vardagar, kvällar och helger inom tidsramen 06:00 och 22:00. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.

Vi erbjuder:
En spännande och unik tjänst hos en internationell koncern med över 100 års erfarenhet i att assistera och hjälpa människor. Med dina kunskaper och din personlighet får du möjlighet att göra skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Du kommer att bli en del av ett företag där innovation och hög kompetens står i fokus.
Hos Falck Global Assistance vill vi skapa en arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen och där arbetsuppgifterna ger tillfredsställelse. Dessutom är det viktigt att våra medarbetare förstår att kunden alltid är i fokus och att varje medarbetare har förmåga att förmedla komplexa budskap på ett empatiskt sätt.

Rekryteringsprocessen:
Det är viktigt för oss att vi har de rätta medarbetarna hos Falck Global Assistance samt att framtida kollegor får en trovärdig bild av oss och en inblick i hur arbetet fungerar i praktiken. Därför bjuder vi in relevanta kandidater löpande till en intervju på vårt kontor på Hammarbybacken 27, vid Gullmarsplan. Här får kandidater möta framtida ledare och kollegor som berättar om arbetet och hur det är att jobba hos Falck Global Assistance.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, timanställning samt sommarvikariat

Kontakt och ansökan
Skicka din ansökan med CV och meritförteckning direkt till Operations Manager, Alexander Steen:

alexander.steen@falck.com

Vi behandlar ansökningarna löpande.

Referenser, betyg och andra relevanta dokument medtages till en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-01-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falck Ambulans AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147011".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falck Ambulans AB (org.nr 556280-7395)

Ansökan
E-post: alexander.steen@falck.com

Arbetsplats
Falck Hälsopartner

Kontakt
Alexander Steen
alexander.steen@falck.com
+46 735 32 79 94

Jobbnummer
6275773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falck Ambulans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falck Ambulans AB: