Assistanskoordinator till medicinsk larmcentral - Falck Global A

Falck Global Assistance AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falck Global Assistance AB i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Har du nerver av stål och ett hjärta av guld? Brinner du för att hjälpa människor och ge service? Vill du ha ett betydelsefullt och spännande jobb med varierande arbetsuppgifter? Då är du varmt välkommen till oss på Falck Global Assistance!
Vi söker motiverade och handlingskraftiga medarbetare till att assistera och hjälpa människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter där din omdömesförmåga och dina språkkunskaper kommer att användas varje dag. Vi förväntar oss att du är handlingskraftig och förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.

Tjänsten
Arbetet på alarmcentralen innebär att hjälpa resenärer och utlandsanställda och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Som assistanskoordinator på vår medicinska larmcentral är du ofta den första person som den som råkat ut för en skada eller sjukdom är i kontakt med. Du hjälper och assisterar människor utomlands och ingen dag är den andra lik. En dag kan innebära att beställa en ny hemresa åt en familj i Spanien som inte kan resa hem som planerat pga sjukdom eller att hitta ett rekommenderat sjukhus åt en gravid kvinna som är utstationerad i Indien. En annan dag kan du koordinera en hemtransport till Sverige åt en man som blivit opererad i USA. 
För att lyckas i tjänsten som assistanskoordinator är det viktigt att du:

Har hög servicekänsla och kan ge en mycket god kundservice via telefon.
Har mycket goda skriftliga och muntliga kommunikationskunskaper både på svenska och engelska och gärna ett annat språk som exempelvis franska, spanska, turkiska eller ryska.
Arbetar strukturerat och är beslutskraftig och ansvarsfull
Har förmåga att prioritera uppgifterna korrekt när det är högt arbetstempo och många telefonsamtal
Är flexibel och effektiv
Kan arbeta oregelbundna tider
Har goda IT kunskaper
Har internationell erfarenhet och är resvan
Medicinsk utbilding samt klinisk erfarenhet är meriterande

Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring, d.v.s. vardagar, kvällar, helger och nätter. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder en spännande och unik tjänst hos en internationell koncern med över 100 års erfarenhet i att assistera och hjälpa människor. Med dina kunskaper och din personlighet får du möjlighet att göra en skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Du kommer att bli en del av ett företag där innovation och hög kompetens står i fokus.
Hos Falck Global Assistance vill vi skapa en arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen och där arbetsuppgifterna ger tillfredsställelse. Dessutom är det viktigt att våra medarbetare förstår att kunden alltid är i fokus och att varje medarbetare har förmåga att förmedla komplexa budskap på ett empatiskt sätt.

Rekryteringsprocessen:
Det är viktigt för oss att vi har de rätta medarbetarna hos Falck Global Assistance. Det är också viktigt för oss att våra framtida kollegor får en trovärdig bild av Falck Global Assistance och en inblick i hur arbetet fungerar hos oss i praktiken. Därför bjuder vi in relevanta kandidater till en "Assessment Day" eller intervjudag på vårt kontor i Liljeholmen. Här får kandidater möta framtida ledare och kollegor som berättar om arbetet och hur det är att jobba hos Falck Global Assistance. Under detta möte förväntas du att delta i både individuella- och gruppövningar och dagen avslutas med en individuell intervju. Denna "Assessment Day" hålls preliminärt den 21 oktober 2015.

Anställning:
• Timanställning
• Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-09-29

Så ansöker du
Skicka din ansökan med CV och meritförteckning Online så snart du kan, dock senast 15 oktober 2015. Vi behandlar ansökningarna löpande.
Referenser, betyg och andra relevanta dokument medtages till en eventuell intervju.

Kontaktperson för detta jobb
För ytterligare information vänligen kontakta Assistance Manager Åsa Bergström, 072-314 48 30 under kontorstid eller asa.bergstrom@falck.com .

Läs gärna mer på  Falck Global Assistance och Falck Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Timanställning samt heltid Timanställning samt tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön och timlön
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Bergström 0723144830 asa.bergstrom@falck.com

Företag
Falck Global Assistance AB

Adress
Falck Global Assistance AB
Mejerivägen 9
11743 Stockholm

Kontorsadress
Mejerivägen 9

Jobbnummer
2454609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falck Global Assistance AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falck Global Assistance AB: