Assistanskoordinator till larmcentralen

SOS International AB / Säkerhetsjobb / Danderyd
2023-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistanskoordinator till larmcentralen" (publicerad 2024-02-02) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Drivs du av att hjälpa människor i nödsituationer och vill utvecklas inom kundservice och kommunikation? Vill du få in en fot i försäkringsbranschen och har ett öga för detaljer? Sök då tjänsten som assistanskoordinator hos oss på SOS International.

Vi söker dig som vill vara knytpunkten mellan försäkringsbolag, kund och assistansorganisation. Vi hjälper våra kunder i olika försäkringsärenden dygnet runt och din viktigaste uppgift är att vara vår kontakt gentemot kunden. För oss är det viktigt att ha roligt i teamen och vi är stolta över det arbete vi gör.

Publiceringsdatum
2023-11-17

Om tjänsten
Som assistanskoordinator hjälper du människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du exempelvis koordinerar och hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Du hanterar även akuta försäkringsskador i hemmet så som brand- och vattenskador. Ditt största fokus är att svara i telefon och hjälpa kunder utifrån deras förutsättningar och vid lugnare perioder arbetar du med administration.

Du erbjuds

• Arbete i en spännande, varierande och utmanade roll

• Ett engagerat gäng kollegor och stöttande ledare

• En arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar

• Förmånliga villkor enligt kollektivavtal

• Distansarbete några arbetspass i veckan för fastanställda medarbetare

• Vi värdesätter kvalitét och är ISO-certifierade (dvs använder oss av välbeprövade arbetssätt)

Du arbetar på vår larmcentral i Danderyd, nära Mörby Centrum, i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till kollegor och ledare. Tjänsten startar med två veckor utbildning där vi varvar teori, praktik och handledning så du blir trygg i din nya arbetsroll.

Vem söker vi?

Våra medarbetare är avgörande för vår framgång och därför är det viktigt att du, precis som oss, sätter kunden i fokus och är engagerad i ditt arbete. När det är många som ringer till oss behöver vi vara initiativtagande och flexibla så vi kan bemöta varje kund utifrån deras behov. Rollen kräver hög simultanförmåga samt organiserande förmåga.

Grundkrav för tjänsten är att du ska ha fyllt 18 år vid tillträde. Du ska även kunna svenska flytande och engelska på god nivå.

Det finns inga utbildnings- eller erfarenhetskrav för tjänsten, tidigare erfarenhet inom servicebranschen, kundtjänst och/eller larmcentralarbete är meriterande. Att ha körkort är en meriterande förkunskap.

Övrig information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning med start enligt överenskommelse. Omfattningen är på heltid med arbetstider varierat över dag, kväll och natt förlagda oregelbundet på vardagar och helger. Att arbeta natt är en förutsättning för att kunna arbeta i denna tjänst hos oss. Vi släpper schemat med god framförhållning.

Lönesättning sker i enlighet med kollektivavtalet, du får en grundlön och OB-tillägg för arbete på obekväma tider.

Är det dig vi söker?

Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Du behöver inte bifoga CV eller personligt brev i detta steg i processen, fyll istället i det frågeformulär som finns i ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess.

Har du frågor kring tjänsten eller SOS International är du välkommen att kontakta Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Fast lön + OB-ersättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
8271375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: