Assistansansvarig

Passal AB / Administratörsjobb / Göteborg
2024-10-30


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vilka är Passal Assistans?

Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Publiceringsdatum
2024-10-30

Om tjänsten
Vi söker en engagerad assistansansvarig med placering i Göteborg. Som assistansansvarig är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för personliga assistenter som arbetar hos våra kunder. Arbetet är varierande där du är länken och stödet mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor och stödfunktioner som tillsammans arbetar tätt för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
• Tät kontakt med kunder och assistenter.
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll. Personalansvar och coachning av assistenterna i deras yrkesroll.
• Planering av assistanserna du ansvarar för; schemaläggning, semesterplanering samt se till så det finns tillräckligt med assistenter knutna till kunden.
• Personalmöten, medarbetarsamtal och lönesättning.
• Arbetsmiljöansvar och ekonomisk uppföljning av assistanserna.

Tjänsten är på 50% med möjlighet till utökning på sikt. Fast månadslön. Tillträde som tidigast 13 januari 2025 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag för tjänsten är 30 november 2024. I samband med anställning kommer Passal Assistans göra en rutinmässig kontroll av belastningsregister.

Vem är du?
Du som söker rollen som assistansansvarig ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla goda relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom arbetet innebär ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i den rollen.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma utifrån kundernas behov. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg, Karlstad och Krisitnehamn är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Annonsens referensnummer: 10050
Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg, tfn 010-707 78 06

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Passal AB (org.nr 556599-8316)

Jobbnummer
8985520


Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: