Asset Manager(inköpsadministratör) till Ericsson!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-02-24

Om tjänsten
I rollen som Asset Manager (Inköpsadministratör) kommer du arbeta i ett globalt team med inköp av utrustning för testmiljö inom Telecom och IT. Du analyserar hur inköpet bör hanteras och kontrollerar att det finns godkänd budget. Du kommer ansvara för ärendehantering, "tickets" från interna beställare, specificerade med korrekt inköp gentemot en global inköpsorganisation.

Vidare kommer du lägga beställningar på licenser, teknisk utrustning och databasservrar till kablar och simkort. Du kommer också följa upp godset när det anländer. En stor del av den utrustning som beställs kommer du även att vara ansvarig för att registrera i de affärssystem Ericsson använder sig av.

I din roll som Asset Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Inköp
• Analys och uppföljning
• Medföljande administration

Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska påbörjas omgående och sträcker sig året ut med chans till förlängning.

Om dig
Du besitter minst gymnasial utbildningsnivå samt tidigare arbetslivserfarenhet inom administration. Du behöver inte ha någon direkt teknisk kunskap men gärna intresse av att arbeta i en teknisk organisation. Har du erfarenhet av att jobba på Ericsson eller andra större bolag är der meriterande för tjänsten.

Arbetet kräver att du arbetar strukturerat och är noggrann. Du bör trivas med operativa uppgifter samt besitta viljan av att arbeta med förbättringar då Ericsson ständigt försöker att förbättra och tydliggöra sina processer.
Det är viktigt att du kan kommunicera bra på svenska och engelska både i tal och skrift, då du har kontakt med företagets anställda över hela världen.

Vana av att använda Microsoft Office (Word, Excel, Power Point, Outlook) är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem sedan tidigare.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom inköp
• Kunskap och arbetslivserfarenhet av att arbeta strukturerat och konstruktivt
• Utpräglade kommunikativa egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsarbetet sker löpande.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Tove Bohlin via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Inköp

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33971".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5592793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: