Arvika pastorat söker fastighetsassistent 100 %

Arvika Pastorat / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika Pastorat i Arvika

Som fastighetsassistent ska du ansvara för underhållsplanering, periodiska kontroller och entreprenadupphandlingar. Följande arbetsuppgifter ingår i arbetet:

• Ansvara för att det finns uppdaterade vård- och underhållsplaner för alla byggnader.

• Arbeta med strategisk lokalplanering.

• Planera, projektera och ev. upphandla åtgärder för underhåll av fastigheterna.

• Ta fram kalkyler och budgetunderlag

• Ta fram underlag, utvärdera anbud, skriva beställning samt kontrakt för att genomföra entreprenadupphandlingar.

• Projektledning, projektsamordning vid om-, ny- och tillbyggnader av bl.a. kulturminnesmärkta byggnader.

• Bistå som sakkunnig vid större byggnadsåtgärder och renoveringar och fungera som projektledare.

• Ansvara för uppföljning av byggnadsåtgärder och renoveringar.

• Ta fram underlag för upphandling av ramavtal med entreprenörer och konsulter.

• Upprätta tillståndsansökningar till länsstyrelsen för tillståndspliktiga åtgärder.

• Upprätta ansökningshandlingar inom bidragssystem för Svenska kyrkan (KAE och FBF).

• Genomföra periodiska kontroller av fastigheterna och ge församlingarna stöd genom information om aktuella lagar och regler om egenkontroller och periodiska besiktningar exempelvis rörande tillgänglighet, säkerhet, SBA, OVK, elrevision m.m.

• Vara arbetsledare för vaktmästeri inom Arvika Västra- och Östra församlingar.

Vi söker dig som har en byggnads-/fastighetsteknisk utbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Har du flera års erfarenhet som projektledare inom byggbranschen eller erfarenhet av fastighetsförvaltning, projektering, projektledning och entreprenadupphandling så tror vi att du kan passa bra i denna yrkesroll. Har du tidigare arbetat med kyrkor eller andra kulturbyggnader är det meriterande.

Vi söker en driven och strukturerad medarbetare som har ett praktiskt och ekonomiskt tänk och tycker om att jobba för kostnadseffektiva lösningar samt är bra på att prioritera. Du är också medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar.

Då arbetet innebär resor krävs också att du har körkort och tillgång till egen bil.

Arvika pastorat innefattar nio församlingar, Arvika Västra-, Arvika Östra-, Brunskog-, Glava-, Gunnarskog-, Mangskog-, Ny-, Stavnäs-Högerud- och Älgå församling. Arvika pastorat har i dagsläget ca 100 personer anställda och behöver nu anställa en fastighetsassistent på heltid, tillsvidare, då nuvarande fastighetsassistent går i pension. Arvika pastorat äger och förvaltar ett sjuttiotal byggnader, varav elva kyrkor och två kapell.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2017-07-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: Fastighetsassistent

Kontakt
Lisa Fager lisa.fager@svenskakyrkan.se 0570-728204
Brith Marie Johansson brith-marie.johansson@svenskakyrkan.se 0570728202

Företag
Arvika pastorat

Adress
Arvika pastorat
Box 111
67123 Arvika

Kontorsadress
Cisterngatan 25

Jobbnummer
3592132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika Pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika Pastorat: