Arriva söker Verkstadsadministratör till Råsta

Arriva Sveriga AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.

Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

Publiceringsdatum
2016-08-17

Dina arbetsuppgifter
Som verkstadsadministratör har du en viktig funktion genom att du servar våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemet SAP. Du kommer också att ha tät kontakt med inköparna på huvudkontoret i Danmark och vår tekniska avdelning i Sverige.

Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, ansvar för administration av felrapporter, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.

Bakgrund
Du ska ha flera års erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.

Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.

Du har daglig telefonkontakt med leverantörer samt med vår trafikledning varför du bör vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet.

Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2016-09-16. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden. Du ansöker via lediga tjänster på www.arriva.se Har du frågor kontakta Imad Kadra på 072-180 41 15

Välkommen med din ansökan!

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arriva Sveriga AB

Adress
Arriva Sveriga AB
Enköpingsvägen 75
17446 Sundbyberg

Kontorsadress
Enköpingsvägen 75

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2998591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arriva Sveriga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arriva Sveriga AB: