Arkivhandläggare

Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg i Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Göteborg är en Sveriges tolv förvaltningsrätter och en av fyra migrationsdomstolar, och består av cirka 300 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena - migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. På varje dömande avdelning finns ett målkansli. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av det administrativa kansliet samt enheten för registratur och arkiv.

Nu söker vi dig som vill arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna medarbetare. Trivs du i en föränderlig miljö med en värdegrund som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till förvaltningsrättens fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete av verksamheten?

Vi söker nu projektanställda arkivhandläggare.

Välkommen med din ansökan!



Publiceringsdatum
2017-03-20

Arbetsuppgifter
Som projektanställd arkivhandläggare kommer du att arbeta med äldre arkivhandlingar som förvaras hos förvaltningsrätten. Du kommer att gallra, ordna och förteckna handlingarna och kontrollera domar och beslut inför bindning. Du arbetar på domstolens arkivfunktion som är en del av den administrativa avdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning i arkivvetenskap eller motsvarande utbildning eller likvärdig erfarenhet. Du har god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftning. Har du tidigare arbetat i domstol eller med gallring är det meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket och är en van användare av Officepaketet.

I rollen som arkivhandläggare är det viktigt att du tycker om att ge service samt att du är strukturerad, lojal och att du prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på att du är noggrann, ansvarsfull och når uppsatta mål. Du arbetar bra både självständigt och i grupp och du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen.

Dina personliga egenskaper är avgörande i den här rekryteringen.

Det kommer ingå ett digitalt färdighet- och personlighetstest i ansökningsförfarandet.



ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse. , upphör: Tidsbegränsad anställning: 11,5 månad.

Ersättning
Månadslön Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Ange följande referens när du ansöker: AD 2017/0266
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Sehlin Söderman frida.sehlinsoderman@dom.se 031-732 71 51
Anna Hjort Ööpik anna.hjort-oopik@dom.se 031-732 71 27

Företag
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Adress
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg
Box 53197
40015 Göteborg

Kontorsadress
Sten Sturegatan 14 41139 Göteborg

Jobbnummer
3385543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg: