Arkivhandläggare

Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg i Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Göteborg är en av Sveriges största domstolar och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är cirka 250 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Organisationen består av sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av våra stora rättsområden - migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av två enheter, administrativt kansli och enheten för registratur, arkiv och service.

Vid Förvaltningsrätten i Göteborg erbjuds du möjlighet att arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter. Du arbetar tillsammans med positiva, kunniga och drivna medarbetare. Miljön karaktäriseras av förtroende och engagemang. Förvaltningsrättens värdeord är rättssäkerhet, kompetens och hänsyn.

Verksamheten bedrivs i trevliga och moderna lokaler i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2016-02-03

Arbetsuppgifter
Som arkivhandläggare arbetar du tillsammans med dina kollegor inom arkivfunktionen som är en del av den administrativa avdelningen.

Du handlägger interna och externa beställningar av arkivhandlingar och arbetar med hantering av akter i avgjorda mål, såsom bevakning och registrering av delgivning och laga kraft samt handläggning av överklaganden till kammarrätterna. I arbetet ingår även sortering och arkivering av handlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftning. Tidigare erfarenhet av arkivarbete är meriterande liksom högskoleutbildning i arkivvetenskap eller motsvarande. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift och är en van användare av Officepaketet.

Du tycker om att ge service och du tar ett stort eget ansvar i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du noggrann och har förmågan att se helheten. Du arbetar bra både självständigt och i grupp och du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: Tidsbegränsad anställning i 12 månader.

Ersättning
Månadslön Förvaltningsrätten tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Ange följande referens när du ansöker: AD 2016/0070
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselotte Tagaeus, Administrativ direktör 031-732 71 27 liselotte.tagaeus@dom.se

Facklig kontakt
Åsa Ström (ST), Domstolshandläggare 031-732 70 89 asa.strom@dom.se
Markus Zander (SACO-S), Föredragande jurist 031-732 72 78 markus.zander@dom.se

Företag
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Adress
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg
Box 53197
40015 Göteborg

Kontorsadress
Sten Sturegatan 14 41139 Göteborg

Jobbnummer
2650952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg: