Arkivhandläggare

Göteborgs Stad, Regionarkivet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivhandläggare" (publicerad 2013-03-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Regionarkivet i Göteborg, Vänersborg, Mariestad eller i hela Sverige

Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad är huvudmän för Arkivnämnden. Nämnden är arkivmyndighet för Regionens och stadens förvaltningar och bolag. Nämndens förvaltning Regionarkivet har verksamhet i Göteborg och Vänersborg. Regionarkivet är ett av Sveriges största arkiv med omfattande verksamhet även inom området elektroniska arkiv (e-depå). Vi är drygt 60 anställda.

Är du intresserad av samhällsfrågor? Är du serviceinriktad och bra på bemötande? Har du administrativ förmåga? Gillar du problemlösning? Då kan vi erbjuda dig ett utvecklande och spännande arbete.

På grund av ökad mängd förfrågningar inom sekretessområdet behöver vi anställa fler arkivhandläggare. Anställningen är en allmän visstidsanställning på ett år med trolig möjlighet till förlängning.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete i trivsam arbetsmiljö och gott kamratskap. Arbetsplatsen finns i fina lokaler i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2012-02-24

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av ärendehantering som att lämna ut allmänna handlingar till myndigheter och allmänhet, samt att ge service till de besökare som forskar i våra arkiv. Ärendehanteringen kan röra frågor om hälso- och sjukvård, socialtjänst, skola, löne- och anställningsuppgifter, ritnings- och bebyggelseförfrågningar m m. Vissa handlingar framförallt från socialtjänst och sjukvård är sekretessbelagda, vilket innebär att sekretessprövning måste göras före de kan lämnas ut. Huvuduppgiften i ditt arbete blir att sekretesspröva handlingar.

Vi erbjuder introduktion/handledning inom ärendehantering.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig, juridisk eller liknande inriktning. Då det sker en stark utveckling i användningen av IT i offentlig verksamhet måste du ha mycket god datorvana. Vi ser gärna också att du har några års erfarenhet från arbete som handläggare inom den offentliga sektorn.

Vi vill att du som söker är en person som är ansvarstagande, självständig och tar initiativ. Andra viktiga egenskaper är servicekänsla och "administrativ talang" samt lyhördhet i din kommunikation med de som kontaktar oss. Dessutom har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill också att du är en person som vill utvecklas i ditt arbete på Regionarkivet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Allmän visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 24/12 513
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrine Breikss Söderholm, 031-701 50 46

Facklig kontakt
My Jansson, 031-701 50 72
Lars Svensson, 031-701 50 50

Företag
Göteborgs stad, Regionarkivet

Adress
Göteborgs stad, Regionarkivet

Jobbnummer
1168558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Regionarkivet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Regionarkivet: