Arkivassistent till journalarkivet
Kriminalvården, A/H Rättsenheten / Arkivariejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, A/H Rättsenheten i Norrköping,
Linköping,
Örebro,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Kriminalvården söker nu en arkivassistent till Rättsenheten, dokumentsektionen.
Rättsenheten är organisatoriskt placerad vid den nationella avdelningen för anstalt och häkte vid Kriminalvårdens huvudkontor i Norrköping. Rättsenheten består av sektionen för verksjuridik, sektionen för allmänna klientärenden, sektionen för centrala klientärenden, placeringssektionen samt dokumentsektionen.
Publiceringsdatum2015-09-25ArbetsuppgifterDokumentsektionen ansvarar för Kriminalvårdens diarium, arkiv och registratur på nationell nivå. Sektionen har även till uppgift att svara för utformning av dokumenthanteringsplaner och rutiner samt rådgivning om diarieföring och arkivering. Vid dokumentsektionen kommer att finnas en sektionschef, två arkivarier, sex arkivassistenter, tre registratorer, en systemförvaltare samt en verksamhetsutvecklare .
Som arkivassistent kommer du främst att hantera beställningar av akter från Kriminalvårdens journalarkiv samt sortera in och gallra i arkivet. Du kommer också att svara på telefonförfrågningar från andra delar av Kriminalvården, från andra myndigheter och från allmänheten. I arbetet ingår också andra administrativa uppgifter, såsom att hantera post både till arkivet och post som ska vidarebefordras till intagna.
KvalifikationerArbetet ställer mycket stora krav på noggrannhet och koncentrationsförmåga. Vi fäster därför mycket stor vikt vid Dina personliga egenskaper. Du bör vara en utåtriktad och ansvarsfull person med gott omdöme. Arbetet förutsätter att Du kan arbeta självständigt samt att du är serviceinriktad, mycket noggrann och har lätt att samarbeta. Du ska dela Kriminalvårdens grundläggande värderingar.
Du bör ha gymnasiekompetens. Det är en fördel om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning, liksom kunskap om offentlighetsprincipen och sekretesslagen. Du bör ha stor vana vid användning av datorsystem. Erfarenhet från Kriminalvården är meriterande.
ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-12
Ange följande referens när du ansöker: A502649
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Lager, Chefsjurist 077-228 08 00
Erika Windisch, Assistent, Journalarkivet 077-228 08 800
Facklig kontaktMikaela Damsten, SACO 077-228 08 00
Olof Carlstein, SEKO 077-22 80 800
Gunilla Jonsson, OFR 077-22 80 800
FöretagKriminalvården, A/H Rättsenheten
AdressKriminalvården, A/H Rättsenheten
Slottsgatan 78
60180 Norrköping
KontorsadressSlottsgatan 78 60180 Norrköping
Jobbnummer 2450152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.