Arkivassistent

Falkenbergs kommun / Biblioteksassistentsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2016-10-12

Arbetsuppgifter
Falkenbergs kommuns administrativa avdelning, kanslienhet, söker en arkivassistent. Kanslienheten, som tillhör kommunstyrelseförvaltningen, består av kansli, arkiv, kommunjurist och webbstrateg. Kommunarkivet ansvarar för att ordna, registrera, vårda och tillgängliggöra kommunens arkivbestånd. Arkivets personal arbetar också med att utbilda och ge råd i frågor rörande arkiv- och dokumenthantering och arbetar med tillsyn gentemot förvaltningar och bolag. Arkivet hanterar förfrågningar från allmänheten, myndigheter och media liksom från kommunens egen organisation.

Dina arbetsuppgifter kommer att innebära bland annat:

• Ta emot och ordna handlingar enligt gällande regelverk
• Förteckna i systemet Visual arkiv
• Sortera in akter och ritningar av olika slag
• Ta emot och hantera interna och externa beställningar av handlingar, ritningar och foton
• Flytt av handlingar
• Inventering och iordningställande av arkivdepåer
• Viss omvärldsbevakning i samarbete med arkivarien

Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kollegor på enheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som genomgått gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete, arkivlagstiftning och har förtecknat i Visual arkiv tidigare.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Det är en förutsättning att du är noggrann, uthållig och serviceinriktad. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, upphör: 2017-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-28
Ange följande referens när du ansöker: A615829 - 2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Pettersson, administrativ chef 0346-88 62 40
Linda Zacharisson, kommunarkivarie 0346-88 50 76

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kontaktcenter 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun

Adress
Falkenbergs kommun
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 31180 FALKENBERG

Jobbnummer
3099676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun: