Arkivassistent

Förvaltningsrätten I Stockholm / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Förvaltningsrätten I Stockholm i Stockholm

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Vi har omkring 500 anställda och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är skattemål, socialförsäkringsmål, migrationsmål och mål om offentlig upphandling. Vi arbetar i moderna och ljusa lokaler på Gärdet.
Inom domstolen arbetar vi aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade medarbetare som arbetar i team. Vi vill verka för en god kompetensutveckling för alla våra anställda. Vår verksamhet ska präglas av professionalism, ansvar och respekt och vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arkivassistenten ingår i arkivfunktionen, en del av förvaltningsrättens serviceenhet och administrativa avdelning. Arkivfunktionen består för närvarande av arkivarien, som leder funktionens arbete, och två arkivassistenter. Bakgrunden till denna rekrytering är att en av arkivassistenttjänsterna blir vakant 1 september. Serviceenheten består i övrigt av funktionerna ekonomi, IT, kontorsservice och registratur.

Publiceringsdatum
2011-07-27

Dina arbetsuppgifter
Arkivassistentens arbetsuppgifter är huvudsakligen att:
• ansvara för att arkivhandlingarna tas omhand och arkiveras i enlighet med gällande regelverk
• ansvara för insortering av akter och avgöranden
• ta emot och expediera interna och externa beställningar av handlingar och kopior från centralarkivet
• se till att domböcker och sammanträdesprotokoll skickas för inbindning årligen

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning eller motsvarande. Erfarenhet av arkiv- och/eller diarieföringsarbete, gärna från myndighet, är meriterande. Kurser inom arkiv och arkivhantering värderas. Därutöver bör du ha goda IT-kunskaper, gärna med erfarenhet av digital dokument-/ärendehantering.
Det viktigt att du som person både ser detaljerna och förstår helheten. Du ska kunna arbeta såväl i grupp som självständigt samt kunna ta egna initiativ. Arbetet ställer höga krav på administrativ förmåga samtidigt som du måste tänka och agera serviceorienterat. Personliga egenskaper som är särskilt viktiga för befattningen är noggrannhet, lyhördhet, samarbetsförmåga, effektivitet och ett allmänt flexibelt och professionellt agerande. Tillfälliga perioder med extra mycket arbete ska du se som en utmaning snarare än ett hinder.
Vi finns tillgängliga för att svara på frågor från den 1 augusti.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-10
Ange gärna löneanspråk i ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: AD 2011-344
Ansökan kan skickas till e-postadress: forvaltningsrattenistockholm@dom.se

Kontakt
Ulf Sandell, servicechef, 08-561 680 00
Meg Goldmann, arkivarie, 08- 561 680 00
Tina Baudou, arkivhandläggare, 08-561 680 00

Facklig kontakt
Therese Eklund Svensson, ST, 08-561 680 00

Företag
FÖRVALTNINGSRÄTTEN I STOCKHOLM

Adress
FÖRVALTNINGSRÄTTEN I STOCKHOLM
115 76 STOCKHOLM
11576 STOCKHOLM

Kontorsadress
TEGELUDDSVÄGEN 1
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-561 680 00
E-postadress: forvaltningsrattenistockholm@dom.se

Jobbnummer
990800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Förvaltningsrätten I Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Förvaltningsrätten I Stockholm: